«سیاست اموی» موضوع امشب سوره;فصل بنی امیه

تاریخ انتشار: یک شنبه 24 مرداد 1400
«سوره» امشب یکشنبه 24 مرداد با موضوع سیاست اموی روی انتن خواهد رفت.
تعداد بازدید: 1078

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در سوره امشب، مسعود دیانی مجری-سردبیر برنامه میزبان محمدحسن زورق نویسنده و استاد دانشگاه خواهد بود و در خصوص سیاست اموی بحث و گفتگو خواهند کرد.

 

معاویه گفت: ما به اطراف نوشته‌ایم که مردم زبان از مناقب علی ببندند، تو نیز زبان از مناقب علی ببند. ابن‌عباس گفت: ما را نهی می‌فرمائی از خواندن قرآن ؟ گفت: نه. ابن‌عباس گفت: پس نهی خواهی کرد ما را از گفتن معنی قرآن؟ معاویه گفت: بلی. ابن‌عباس گفت: کدامیک واجب تر است خواندن قرآن یا عمل کردن به او ؟ معاویه گفت: عمل به آن. ابن‌عباس گفت: پس چگونه عمل کنیم به قرآن و معنی آن را نمی دانیم ؟ گفت : سؤال کن معنی قرآن را از کسی که تأویل کند آن را به غیر آنچه تو و اهل بیت تو به آن تأویل میکند. ابن عباس گفت: قرآن بر اهل بیت نازل شده است، معنی آن را از آل ابوسفیان بپرسیم ای معاویه؟ گفت: بخوانید قرآن را و تأویل بکنید، اما روایت مکنید از برای مردم آیاتی را که در شأن شما نازل شده است، و هرچه غیر این است روایت بکنید.

برنامه سوره در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما و به تهیه کنندگی مرتضی روحانی آماده پخش شده است. مسعود دیانی اجرا و سردبیری این برنامه را بر عهده دارد.

 

پخش: یکشنبه 24 مرداد ۱۴۰۰، زنده، ساعت ۲۲:۳۰، شبکه چهار سیما‌‌‌

بازپخش: دوشنبه ۲5 مرداد ساعت ۱۵‌

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها