«لئون» و «آخرین امپراطور» سینمایی های هفته اول تابستان 1400

تاریخ انتشار: چهار شنبه 2 تیر 1400
برنامه تلویزیونی «ساعت سینما» پنجشنبه 3 تیرماه ساعت ۲۰:۳۰ با نقد و تحلیل فیلم سینمایی «لئون حرفه ای»و برنامه «فیلمخانه» شبکه چهار جمعه 4تیر ماه ساعت ۲۰:۲۰ فیلم سینمایی «آخرین امپراطور» را روی آنتن می برند.
تعداد بازدید: 1008 دریافت فیلم
به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، لئون (به فرانسوی Léon) فیلمی مهیج فرانسوی و با زبان انگلیسی به نویسندگی و کارگردانی لوک بسون محصول سال ۱۹۹۴ شرکت آمریکایی کلمبیا پیکچرز است که پنجشنبه در «ساعت سینما» پخش و تحلیل خواهد شد.
این فیلم در تاریخ ۱۸ نوامبر ۱۹۹۴ در آمریکا و با نام حرفه‌ای (به انگلیسیThe Professional) به روی پرده رفت. این فیلم به عنوان بهترین فیلم ژان رنو نیز شناخته می‌شود.
فیلم با صحنه‌ای از بالای شهر نیویورک شروع می‌شود و داخل کافه و مرکز کار تونی ی‌شود. تونی در حالی که سیگار می‌کشد در مورد کار با شخصی صحبت می‌کند. وی همان لئون (ژان رنو) آدمکشی حرفه‌ای و خطرناک است او در محلۀ ایتالیای کوچک در شهر نیویورک زندگی می‌کند. لئون و ماتیلدا آشنایی مختصری با یکدیگر پیدا می‌کنند و ...
«ساعت سینما» هر هفته پنجشنبه شب ساعت ۲۰:۳۰ با اجرای محمدرضا مقدسیان از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
 
بنا بر این گزارش، فیلم «آخرین امپراتور» (با نام اصلی The Last Emperor)اثر جاودان برناردو برتولوچی، که سال ۱۹۸۷ توسط کشورهای چین، فرانسه،ایتالیا و انگلستان تولید و در مراسم آکادمی، موفق به کسب ۹ تندیس اسکار شد، آخرین بار اواخر دهه ۸۰ از تلویزیون ایران و شبکه چهار، پخش شد. اکنون پس از آماده سازی مجدد این اثر با نسخه hd آن، قرار است جمعه، ۴ تیر، ساعت ۲۰:۵۰ از شبکه چهار سیما پخش شود.
امید بر آن است بازپخش این اثر سینمایی بعد از مدت ها اکنون با کیفیت عالی، برای علاقه مندان سینما، تجدید خاطره ای دل انگیز باشد.
این فیلم زندگی پویی، آخرین امپراتور چین را به تصویر درآورده است که بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده‌است.
سینمایی «آخرین امپراطور» جمعه از قاب فیلمخانه شبکه چهار سیما ساعت 20:30 پخش خواهد شد.
 
 
دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها