راهنمای دانشنامه‌ها در «چرخ» / معرفی دانشنامه‌ها،کتاب‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی در «چرخ»

تاریخ انتشار: چهار شنبه 8 مرداد 1399
چهارمین قسمت فصل جدید «چرخ» ساعت 19 امروز، چهارشنبه 8 مرداد 99، با معرفی دانشنامه‌ها ، کتاب‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
تعداد بازدید: 110

چهارمین قسمت فصل جدید «چرخ» ساعت 19 امروز، چهارشنبه 8 مرداد 99، با معرفی دانشنامه‌ها ، کتاب‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از «چرخ»، محمود حاج‌زمان، روزنامه‌نگار علم، در گفت‌وگو با حافظ آهی، مجری برنامه، دانشنامه‌ها را معرفی خواهد کرد.
دانشنامه یا دائره‌المعارف، مجموعه‌ی نوشتاریِ جامع و فشرده‌ای است که شامل اطلاعاتی درباره‌ی همه‌ی شاخه‌های دانش یا شاخه‌ی مشخصی از دانش است. واژه‌ی دانشنامه در زبان فارسی تاریخ کهنی دارد و دانشنامه‌های کهنی هم به زبان فارسی نوشته شده‌اند و دایره‌المعارف هم در زبان یونانی ریشه در کلمه‌ای به معنای آموزش فراگیر دارد.
در بخش دیگری از «چرخ» در میز ادبیات و سینمای علمی-تخیلی، محمدحسین جهان‌پناه، روزنامه‌نگار علم و فناوری و فرزین سوری، کارشناس ادبیات گمانه‌زن، بهترین داستان‌ها و رمان‌ها و فیلم‌ها و سریال‌های علمی-تخیلی این روزها را برای خواندن و تماشا به بینندگان برنامه معرفی خواهند کرد.
ادبیات گمانه‌زن عنوانی کلی برای سبک‌ها و زیرسبک‌هایی است که دنیایی متفاوت با دنیای واقعی را تصویر می‌کنند. به‌طور کلی با این تعریف ادبیات گمانه‌زن سبک‌های علمی-تخیلی، فانتزی و وحشت و زیرسبک‌های آنها را در برمی‌گیرد.
فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت 45 دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها