«+چرخ» به بیماری های مغز و اعصاب در دوران کرونا می پردازد/ «+چرخ» بررسی می کند: تاثیر کوید 19 بر مغز و اعصاب

تاریخ انتشار: یک شنبه 21 اردیبهشت 1399
یازدهمین قسمت «+چرخ» ساعت 14:30 امروز، یکشنبه 21 اردیبهشت، با بررسی بیماری‌های مغز و اعصاب در دوران همه‌گیری کرونا روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
تعداد بازدید: 118

در این قسمت از برنامه‌ی «+چرخ»، حافظ آهی به‌عنوان مجری-کارشناس «+چرخ» با دکتر سیدحسین آقامیری، فوق‌تخصص آنژیوپلاستی و سکته‌ی مغزی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت‌وگو خواهد کرد. تحقیقات تازه‌ای نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند به دستگاه عصبی انسان آسیب بزند. گاهی شدت این اتفاق می‌تواند تا حدی باشد که منجر به قطع ناگهانی تنفس شود. یکی از این پژوهش‌ها در آلمان انجام شده که نشان می‌داد از بین 214 نفر از مبتلایان به ویروس کووید-19، حدود یک سوم آنها نشانه‌هایی از لطمه به سیستم عصبی داشته‌اند. علائم بالینی شایع در این بیماران سرگیجه، سردرد و اختلال در دو حس بویایی و چشایی بوده است. پیش از این هم قابلیت آسیب‌رسانی ویروس های سارس و مرس به سیستم عصبی مشخص شده بود.

مجله‌ی تصویری «+چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره‌ی ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«+چرخ» در ماه مبارک رمضان از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 14:30 به‌صورت زنده و تکرار آن ساعت 20:30 از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «+چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها