پلاسمادرمانی کرونا زیر ذره‌بین «+چرخ»/آیا پلاسما درمانی، دردرمان کرونا روشی نتیجه بخش است؟

تاریخ انتشار: چهار شنبه 17 اردیبهشت 1399
نهمین قسمت «+چرخ» ساعت 14:30 امروز، چهار‌شنبه 17 اردیبهشت، با بررسی موضوع پلاسمادرمانی به‌عنوان یکی از روش‌های درمان ابتلا به ویروس کرونا روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
تعداد بازدید: 95

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از برنامه‌ی «+چرخ»، حافظ آهی به‌عنوان مجری-کارشناس «+چرخ» با دکتر پیمان عشقی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران درباره‌ی پلاسمادرمانی گفت‌وگو خواهد کرد. 
این شیوه‌ی درمانی و تلاش برای درمان مبتلایان به ویروس کووید19 با استفاده از خون حاوی آنتی‌بادی افرادی که پیش از این به این بیماری مبتلا و درمان شده‌اند، روشی قدیمی با سابقه‌ای حدود 100 ساله است. در طول ماه‌های گذشته درباره‌ی میزان تاثیر پلاسمادرمانی در مقابله با کووید19 تحقیقاتی انجام شده اما نتایج آن هنوز ناقص است و مدارک کافی درباره‌ی موفقیت کامل آن وجود ندارد. با این حال استقبال از پلاسمادرمانی در جهان رو به افزایش است و اخیرا در ایالات متحده‌ی آمریکا و انگلستان فراخوان‌های بزرگی برای دعوت از بیماران درمان‌شده برای اهدای پلاسما انجام شده و چند شرکت داروسازی هم در تلاش هستند با کمک آنتی‌بادی موجود در پلاسمای درمان‌شدگان داروی مقابله با کووید19 را تولید کنند. در طول چند ماه گذشته پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری تهران هم از پلاسمادرمانی استفاده کرده‌اند و می‌گویند این روش نتایج مثبتی داشته است. 
مجله‌ی تصویری «+چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره‌ی ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 
«+چرخ» در ماه مبارک رمضان از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 14:30 به‌صورت زنده و تکرار آن ساعت 20:30 از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «+چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها