سفر «چرخ» به سیلیکون‌ولی / مدیر اسبق برنامه‌های مایکروسافت و آمازون مهمان مجله علمی شبکه4

تاریخ انتشار: دو شنبه 18 آذر 1398
شصت‌وسومین قسمت «چرخ» ساعت 19 امروز، دوشنبه 18 آذر، با بررسی افسانه‌ها و واقعیت‌های سیلیکون‌ولی از شبکه‌ی چهار سیما پخش خواهد شد.
تعداد بازدید: 412

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از مجله‌ی علمی شبکه‌ی چهار، محمدحسین جهان‌پناه به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوری «چرخ» با دکتر روح‌الله رحمانی، از مدیران سابق مایکروسافت و آمازون، متخصص هوش مصنوعی و رئیس هیئت مدیره دیجی‌کالا نکست گفت‌وگو خواهد کرد.
 سیلیکون‌ولی (Silicon Valley) در بخش جنوبی خلیج سان‌فرانسیسکو در کالیفرنیای شمالی ایالات متحده‌ی آمریکا قرار گرفته است. این منطقه خانه‌ی بسیاری از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا از جمله اپل، سیسکو، گوگل، اچ‌پی، اینتل و اوراکل است. این دره به این دلیل دره‌ی سیلیکون نامیده می‌شود که در ابتدا محل حضور بسیاری از تولید‌کنندگان و نوآوران تولید تراشه بوده است، اما در نهایت به خاطر وجود کسب‌و‌کارهای مرتبط با تکنولوژی‌های پیشرفته (High-tech)، سیلیکون نامیده شد. امروزه این نام اصطلاحا به صنعت تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی آمریکا اشاره دارد. با وجود توسعه‌ی مراکز اقتصادی تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی دیگر در ایالات متحده و دنیا، سیلیکون‌ولی که یک‌سوم سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر آمریکا را به خود اختصاص داده است، هنوز هم قطب پیشتاز نوآوری و توسعه‌ی تکنولوژی پیشرفته محسوب می‌شود. 
در بخش روایت خبری «چرخ»، احسان یوسفی، مهم‌ترین خبرهای دنیای نجوم را بررسی خواهد کرد. گزارش محمدحسین جهان‌پناه از مرکز بیورزونانس دانشگاه امیرکبیر یکی دیگر از بخش‌های شصت‌وسومین قسمت «چرخ» خواهد بود.
مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 
«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها