جایزه‌ی 500 هزار دلاری در «چرخ»!

تاریخ انتشار: یک شنبه 12 آبان 1398
چهل‌وهفتمین قسمت «چرخ» ساعت 19 امروز، یکشنبه 12 آبان، با بررسی موضوع جایزه‌ی مصطفی(ص) روی آنتن شبکه‌ی چهار خواهد رفت.
تعداد بازدید: 47

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این برنامه‌ی «چرخ»، حسین فروتن به‌عنوان مجری-کارشناس میز علم «چرخ» با دکتر حسن ظهور، رئیس کارگروه علمی جایزه‌ی مصطفی(ص) گفت‌وگو خواهد کرد. 
جایزه‌ی مصطفی(ص) نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که به‌صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود و به احترام نام پیامبر مکرم اسلام و به دلیل تأکید بسیار آن حضرت به علم‌آموزی، به نام «مصطفی(ص)» به معنای برگزیده نام‌گذاری شده است. برگزیدگان جایزه‌ی مصطفی(ص) از میان دانشمندان جهان اسلام، شامل اتباع کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و مسلمانان سراسر جهان در حوزه‌های علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو و کلیه‌ی زمینه‌های علم و فناوری انتخاب می‌شوند. برگزیدگان در هر حوزه علاوه بر دریافت لوح و مدال جایزه، مبلغ 500 هزار دلار جایزه‌ی نقدی دریافت می‌کنند که از محل وقف و نذر علمی تأمین می‌شود. سومین آیین اعطای جایزه‌ی مصطفی(ص) ۲۰ آبان‌ماه ۹۸ برگزار می‌شود. 
در بخش روایت خبری «چرخ»، محمود حاج‌زمان، روزنامه‌نگار علم، به مرور مهم‌ترین خبرهای روز دنیای علم می‌پردازد. آشنایی با جزییات کار یک مسئول هماهنگی امور پروازی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، از دیگر بخش‌های چهل‌وهفتمین قسمت «چرخ» در فصل ششم خواهد بود.
مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 
«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها