فیلم سینمایی «پایان سفر» پنجشنبه4 مهر و «روبان قرمز» جمعه5 مهر ساعت 20:30

تاریخ انتشار: چهار شنبه 3 مهر 1398
تعداد بازدید: 741 دریافت فیلم

پایان سفر (Journeys End 2017)

محصول : انگلیس
ستارگان : Paul Bettany, Sam Claflin, Asa Butterfield, Stephen Graham
کارگردان : Saul Dibb

پایان سفر ، فیلمی جنگی و ماجرایی محصول سال ۲۰۱۷ به کارگردانی سال دیب است. در این فیلم بازیگران مطرحی همچون آسا باترفیلد ، سم کلفلین و پل بتانی به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم داستان گروهی از سربازان انگلیسی در دوران جنگ جهانی اول در فرانسه را روایت می‌کند و…

روبان قرمز فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی‌کیا محصول سال ۱۳۷۷ است.این فیلم در دی ماه ۱۳۷۸ بر روی پرده سینما رفت است.

خلاصه فیلم

محبوبه (آزیتا حاجیان) دختر تنها و جنگ زده اهل جنوب که خانواده اش را در جنگ از دست داده، پس از مدتی به خانه پدری اش باز می گردد تا آنجا زندگی کند؛ اما آنجا را ویرانه ای می بیند که با روبان‌های قرمز تقسیم بندی شده و مردی به نام داوود (پرویز پرستویی) آنجا زندگی می‌کند و از پایان جنگ تا آن زمان به پاکسازی منطقه پرداخته و مین‌ها را خنثی کرده‌است.

محبوبه پس از سکونتش در خانه ویرانف خیلی تصادفی تانكی را زير آوار پيدا می كند و تصميم می گيرد آن را بفروشد و پول آن رابه زخم زندگی اش بزند. او به مردی افغان و تنها به نام جمعه (رضا کیانیان) كه نگهبان گورستان تانک است پيشنهاد فروش تانک خود را می‌دهد.

در این گیر و دار، جمعه و داوود به محبوبه علاقمند می‌شوند! داوود که شخصیتی خشن و کم حرف است عشق خود را بروز نمی‌دهد تا اینکه روزی بر اثر انفجار مين، داوود زخمی می‌شود و جمعه او را به بيمارستان می برد و در برگشت محبوبه به عشق او نسبت به خودش پی می برد و زمانی كه داوود و جمعه درگير می‌شوند و تانك بدون سرنشين با خيمه داوود برخورد می كند، طی اتفاقی نمادین، ناگهان چشمه از زمينی برهوت می جوشد و فیلم تمام می‌شود.

 

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها