آسیب‌های روانی کرونا زیر ذره‌بین «چرخ»

تاریخ انتشار: یک شنبه 14 شهریور 1400
پنجمین قسمت فصل جدید «چرخ» به بررسی آسیب‌های روانی شیوع کرونا و ابتلا به آن اختصاص دارد. این برنامه ساعت 19 امروز، یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.
تعداد بازدید: 113

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از «چرخ»، پویا پاک‌نژاد، مجری-کارشناس بخش‌ «تازه‌ها» با مینا قدسی، کارشناس نجوم درباره‌ی نسل جدید سیارات قابل سکونت و سایر خبرهای این روزهای حوزه‌ی نجوم گفت‌وگو خواهد کرد.

در بخش دیگری از «چرخ»، محمدرضا مقدسیان با ملیکه عقیلی، روان‌شناس بالینی و روان‌درمانگر درباره‌ی کرونا و آسیب‌های روانی گفت‌وگو می‌کند. متخصصان روان می‌گویند میزان مراجعه‌ی نوجوانان در دوران شیوع کرونا به روان‌پزشکان و روان‌شناسان بالا رفته و بخشی از آنها نیاز به استفاده از داروهای ضدافسردگی دارند. افت تحصیلی، بیشترین دلیل مراجعه‌ی نوجوانان به مشاور و روان‌شناس است. آنها می‌گویند حتی با تمام ‌شدن دوران شیوع کرونا، همچنان عوارض آن مثل افسردگی، گوشه‌گیری، استرس و اضطراب باقی خواهند ماند. رئیس سازمان امور اجتماعی کشور می‌گوید مطالعات جهانی در انگلستان نشان می‌دهد که تا حدود ۲۷.۳ درصد علائم روان‌شناختی برخی بیماران در سه علامت افسردگی، استرس و اضطراب افزایش داشته است. در چین این علائم سه‌گانه تا ۵۰ درصد و در کشور ما هم این علائم سه‌گانه تا ۳۰ درصد در میان همه‌ی افراد درگیر با شیوع کرونا افزایش پیدا کرده است.

 در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گزارشی از دانشگاه امیرکبیر و گفت‌وگوی حافظ آهی با دکتر جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

 
دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها