هفته ای با فیلمسازان ایرانی در فیلم خانه شبکه چهار / از «سرو زیرآب» آهنگر تا«ضیافت» مسعود کیمیایی در شبکه چهار

تاریخ انتشار: دو شنبه 10 شهریور 1399
سرو زیر آب، دیده بان، در مسیر تندباد، پروفسور و مرد دیوانه و جابز عناوین فیلم های سینمایی است که از 10 الی 14 شهریور ماه ساعت 10:30 در فیلم خانه شبکه چهار سیما به نمایش در می آید.
تعداد بازدید: 390

در ادامه اطلاعات تکمیلی از فیلم های جشنواره تابستانی «فیلم خانه» ، به ترتیب پخش آمده است:  

فیلم سینمایی «سرو زیر آب» ساخته محمدعلی باشه آهنگر دوشنبه 10 شهریور ماه ساعت 10:30 پخش می شود.

*«سرو زیر آب» فیلمی حماسی و در ژانر دفاع مقدس ساخته شده و محصول سینمای سال ۱۳۹۶ است. بابک حمیدیان، مینا ساداتی، شهرام حقیقت دوست، رضا بهبودی، همایون ارشادی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد، ستاره اسکندری، فرخ نعمتی و مسعود رایگان از بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشته‌اند.

در خلاصه فیلم آمده است: ستاد معراج شهدا وظیفه دارد هویت شهدای گمنام را هر طوری شده پیدا کند. یکی از افراد این ستاد اعتقاد دارد هر طوری شده باید درد خانواده های چشم انتظار را تسکین داد. او حتی پیکر شهدای گمنام را به عنوان پیکر فرزندان شهید این خانوادها به آنها تحویل می دهد تا به آرامش برسند. این کار او مخالفان زیادی دارد تا اینکه...

نخستین نمایش این فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود و به عنوان بهترین فیلم با نگاه ملی این دوره نیز انتخاب شد.

 

*فیلم سینمایی «دیده بان» ساخته ابراهیم حاتمی کیا سه شنبه 11 شهریور پخش می شود.

خلاصه فیلم: ارتباط خط کمین با نیروهای خودی توسط دشمن قطع شده و احتمال سقوط منطقه بسیار زیاد است. مقابله و مقاومت نیروها در مقابل دشمن نیازمند حضور دیده بان جهت هدایت آتش سنگین است. عارفی برای پیوستن به خط کمین و دیده بانی باید از مسیری عبور کند که زیر آتش شدید دشمن عراقی قرار دارد..

مهرداد سلیمانی، علیرضا حیدری ، غلامرضا علی‌اکبری.. از جمله بازیگران این فیلم هستند.

 

*فیلم سینمایی «در مسیر تندباد» به کارگردانی و نویسندگی مسعود جعفری جوزانی چهارشنبه 12 شهریور پخش می شود.

خلاصه فیلم: در بحبوحه جنگ جهانی دوم و اشغال ایران توسط ارتش متفقین دکتر راستان برای مداوای شوهر خواهر خود به ایل قشقایی می‌رود. در آن جا با امیر هوشنگ، از بزرگان ایل و یاغی گری‌های قباد و دسته اش آشنا می‌شود. او به شیراز باز می‌گردد. برادر کوچکش،علی، سر کرده اشرار شهر را از پا درآورده است....

عزت الله انتظامی،مجید مظفری،فردوس کاویانی،شهلا ریاحی،فرزانه کابلی در این فیلم بازی کرده اند.

 

*«پروفسور و مرد دیوانه» یک فیلم سینمایی محصول مشترک آمریکا و ایرلند در سبک درام به کارگردانی فرهاد صفی‌نیا است.این فیلم پنجشنبه 13 شهریور پخش می شود.

خلاصه فیلم: پرفسور جیمز موری در نظر دارد اولین دیکشنری آکسفورد را تدوین و گردآوری کند ولی برای این کار نیاز به کمک دارد. او علاوه بر درخواست کمک از دانشجویان نامه های زیادی را  نیز گسیل می کند در این میان یک دکتر بنام ویلیام ماینور که در یک آسایشگاه روانی بستری است به او پاسخ مثبت می دهد. او به جرم قتل زندانیست.  با تلاش های باورنکردنی ماینور کار موری خیلی خوب پیش می رود و او برای دیدن این داوطلب از خودگذشته به دیدن او رفته و با داستان زندگی او آشنا می شود و در می یابد که او از مشکلات روانی رنج می برد.

مل گیبسون و  شان پن در این فیلم بازی کرده اند.

 

*فیلم سینمایی «جابز» به کار گردانی جاشوآ میشل استرن محصول 2013 امریکا است. این فیلم  پنجشنبه ساعت 20:30 پخش و روز بعد ساعت 10:30 در فیلم خانه بازپخش می شود.

این فیلم به زندگی خصوصی و کاری استیو جابز طی سال‌های ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۱ می پردازد. استیو جابز در کودکی توسط مادرش به پرورشگاه سپرده می شود و تا اینکه توسط یک خانواده به فرزندی پذیرفته شده و در این خانواده از پدرخوانده اش کار با ابزار الکترونیکی و فنی را می آموزد. او اکنون دانشجو است که به همراه چند تن از هم دانشگاهی هایش با جذب یک سرمایه گذار، یک شرکت کوچک برای ساخت کامپیوتر های خانگی راه اندازی می کنند.

اشتون کوچر- جش گد- آنا ارایلی بازیگران فیلم هستند.

 

*«ضیافت» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی است. در این فیلم فریبرز عرب‌نیا و پارسا پیروزفر به ایفای نقش پرداخته‌اند.این فیلم سینمایی جمعه 14 شهریور ساعت 20:30 زا شبکه چهار پخش و روز بعد ساعت 10:30 در فیلم خانه بازپخش می شود.

 

خلاصه فیلم: هفت دوست سال ها پیش قرار گذاشته اند که چند سال بعد در روز مشخصی بار دیگر در پاتوق همیشگی شان گرد هم بیایند. در روز تعیین شده همه با هیئت های تغییر یافته حاضر می شوند به غیر از رامین که اکنون وکیل شده و برای شرکتی به مدیریت مهیاران کار می کند. رامین ناخواسته وارد کارهای خلاف قانون رئیس شرکت شده و اکنون که دیگر حاضر به همکاری با آن ها نبوده او را به مرگ تهدید کرده اند و او از ترس جانش به مکان امنی پناه می برد و همسرش را به جای خود بر سر قرار می فرستد تا از دوستان قدیمیش برای نجات او کمک بگیرد.

 

«فیلم خانه» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما که هر روز ساعت 10:30 روی آنتن می‌رود، یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته اند ازنگاه منتقدان و اهالی سینما، پخش می کند و بعد از نمایش فیلم، توسط کارشناس تحلیل می شود.این فیلم ها روز بعد ساعت 2 بامداد بازپخش می شود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها