رمزگشایی از شایعات کرونایی در «+چرخ»

تاریخ انتشار: سه شنبه 17 تیر 1399
سومین قسمت ویژه‌برنامه‌ی «+چرخ» ساعت 19 امروز، سه‌شنبه 17 تیر، با بررسی پرسش‌ها دربار‌ه‌ی انواع‌ ماسک‌های محافظت در برابر کرونا و شایعات دیگر درباره‌ی شیوع کرونا روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
تعداد بازدید: 113

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما،در این قسمت از برنامه‌ی «+چرخ»، حافظ آهی به‌عنوان مجری-کارشناس با دکتر مریم واعظ‌جلالی، دکترای ویروس‌شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت‌وگو خواهد کرد.
در هفته‌های اخیر گزاره‌هایی زیادی درباره‌ی شیوع ویروس کرونا و ابتلا به آن گفته می‌شود؛ بیماران بدون علامت عامل انتشار کرونا نیستند، کولر ماشین باعث انتقال ویروس کرونا می‌شود، ویروس کرونا از طریق سطح منتقل نمی‌شود و ... . کارشناس «+چرخ» در این برنامه به صحت‌سنجی این گفته‌ها می‌پردازد.
بررسی انواع ماسک‌ها و میزان کارآیی آنها هم بخش دیگری از این گفت‌وگو خواهد بود.
در تازه‌ترین توصیه‌ها درباره‌ی ماسک‌ها رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد: ماسک‌های سوپاپ‌دار که اشتبا‌ها فیلتردار اطلاق می‌شوند، یکطرفه بوده و بازدم فرد را بیرون می‌دهد. اگر فردی مبتلا به کرونا باشد، ویروس را بهراحتی از ماسک بیرون داده و اطرافیان را آلوده می‌‌کند. استفاده از این ماسک برای خود فرد مناسب است اما به شدت برای اطرافیان خطرناک بوده و احتمال انتقال ویروس را برای اطرافیان افزایش می‌دهد. بنابراین، ماسک‌های سوپاپ دار باید جمع‌آوری شوند، چراکه برای پیشگیری از کرونا کاربرد نداشته و به گسترش آلودگی کمک می‌کند.» 
مجله‌ی تصویری «+چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره‌ی ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«+چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت 45 دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «+چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «+چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها