کارنامه‌ی بازی‌سازی ایران زیر ذره‌بین «چرخ» / «چرخ» و دستاوردهای ایران در حوزه‌های مختلف علم و فناوری

تاریخ انتشار: یک شنبه 13 بهمن 1398
هشتادوسومین قسمت «چرخ» ساعت 19 امروز، یکشنبه 13 بهمن، با موضوع بررسی دستاوردهای ایران در بازی‌سازی‌ رایانه‌ای روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
تعداد بازدید: 96

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از مجله‌ی علمی شبکه‌ی چهار، کسری‌کریمی‌طار به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوری «چرخ» با فرشاد صمیمی و محمد ایرجی، دو بازی‌ساز ویدئویی درباره‌ی دستاوردهای ایران در بازی‌سازی گفت‌وگو خواهد کرد. 
گفته‌های مسئولان حوزه‌ی بازی‌سازی رایانه‌ای نشان می‌دهد صنعت بازی‌‌سازی ایرانی با آن كه در سال‌های اخیر رشد شتابانی داشته و به درجه‌ی خوبی در منطقه رسیده است، اما هنوز راه زیادی برای حضور پررنگ در عرصه‌ی جهانی در پیش دارد. در توسعه‌ی بازی‌سازی در ایران مسائل متعددی وجود دارد. به‌طور مثال اکثر بازی‌سازان ایرانی از هزینه‌های بالای ساخت یک بازی گله می‌کنند و به تعداد زیاد متخصصانی که باید به‌کار گرفته شوند، از جمله انیماتور، نقاش، صداگذار، برنامه‌نویس و ... اشاره می‌کنند که خود مستلزم هزینه‌ی هنگفتی است. نبود قانون کپی‌رایت در ایران و نبود ضمانت‌های اجرایی کافی برای آن هم از معضلاتی است که بر پیکر جوان صنعت بازی‌سازی ایران می‌کوبند. 
«چرخ» در این برنامه این معضلات حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای را بررسی خواهد کرد. گزارشی از فعالیت‌های شرکت بازی‌ساز Black cube games، یکی دیگر از بخش‌های هشتادوسومین قسمت «چرخ» خواهد بود. «چرخ» در برنامه‌های این هفته و هفته‌ی آینده به مناسبت فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای ایران در حوزه‌های مختلف علم و فناوری را نقد و بررسی می‌کند.
مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 
«چرخ» روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها