بزرگداشت روز دانشجو در «چرخ»

تاریخ انتشار: یک شنبه 17 آذر 1398
شصت‌ودومین قسمت «چرخ» ساعت 19 امروز، یکشنبه 17 آذر ماه، با بررسی وضعیت نسبت دانشجوها با علم روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
تعداد بازدید: 103

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، مجله «چرخ» با توجه به نام گذاری 16 آذرماه به عنوان روز دانشجو برنامه امروز خود را به این قشر از جامعه اختصاص داده است.
در این قسمت از مجله‌ی علمی شبکه‌ی چهار، حسین فروتن به‌عنوان مجری-کارشناس میز علم «چرخ» با دکتر امیرمحمد گمینی، عضو هیئت علمی پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران درخصوص «وضعیت نسبت دانشجوها با علم»گفت‌وگو خواهد کرد.
 گفته‌های مسئولان سازمان سنجش نشان می‌دهد ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در کنکور کارشناسی ۹۸ بیشتر از تعداد متقاضیان بوده است. در مقطع کارشناسی‌ارشد هم ظرفیت پذیرش در دانشگاههای دولتی دوره‌های شهریه‌پرداز، پیام نور و سایر دوره‌ها، غیر از دانشگاه آزاد و با احتساب ظرفیت استعداد درخشان‌های بدون آزمون، حدود ۱۹۰ هزار نفر است و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد سال گذشته حدود ۱۳۰ هزار نفر ظرفیت پذیرش داشت و امسال این ظرفیت تغییری نکرده است، ظرفیت پذیرش امسال ۳۵۰ هزار نفر بوده است. 
در بخش روایت خبری «چرخ»، سپیده شعرباف به مهم‌ترین خبرهای روز دنیای فناوری می‌پردازد. گزارش بهزاد یوسفی از موزه تنوع زیستی پردیسان از دیگر بخش‌های شصت‌ودومین قسمت «چرخ» در فصل ششم خواهد بود.
مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 
«چرخ» سه روز در هفته، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها