تعداد بازدید:

مستند امتحان

مستند «امتحان»، به بررسی بخشی از تحولات مهم سیاسی میانه دهه شصت و اختلافات بین ریاست جمهوری، نخست وزیری و امام خمینی (ره) می‌پردازد.
سه شنبه 16 خرداد 1402
تعداد بازدید 1534 دریافت فیلم

این مستند، با محوریت پاسخ به ۲ سوال بدون پاسخ تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است و می‌کوشد در قالب ارائه اسناد و مستندات تاریخی به این پرسش پاسخ دهد که آیا در دهه ۶۰ میان امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای رئیس جمهور وقت بر سر انتخاب نخست وزیر اختلاف‌ نظر وجود داشت؟

مستند امتحان به کارگردانی سجاد ریاحی و تهیه کنندگی مهدی مطهر به جریان انتخاب میرحسین موسوی به عنوان نخست وزیر در دوره دوم ریاست جمهوری آیت الله سیدعلی خامنه ای و ماجرای خطبه ی نماز جمعه ی ایشان در دی ماه ۶۶ می پردازد.

مستند «امتحان» روایتی تاریخی از ۲ اتفاق مهم سیاسی در دهه ۱۳۶۰ همزمان با دوران ریاست جمهوری حضرت آیت الله خامنه‌ای است. اولین اتفاق مربوط به سال ۱۳۶۴ و ماجرای انتخاب نخست وزیر از سوی ایشان است و دیگری در سال ۱۳۶۶ و خطبه مشهور حضرت آیت الله خامنه‌ای در نماز جمعه است که بازتاب‌های مختلفی را از سوی رسانه‌ها و مبطوعات وقت به همراه دارد.

نام این فیلم مستند برگرفته از این جمله است که «رهبر انقلاب در امتحانات الهی چگونه عمل می‌کنند؟ پاسخ این سؤال را می‌توان در ماجرای پیچیده اختلاف نظر حضرت آیت الله خامنه‌ای رئیس جمهور وقت با نخست وزیر که منجر به ورود امام خمینی (ره) و مخالفت ایشان با آیت‌الله خامنه‌ای شد جست‌وجو کرد.»
این مستند، با محوریت پاسخ به ۲ سوال بدون پاسخ تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است و می‌کوشد در قالب ارائه اسناد و مستندات تاریخی به این پرسش پاسخ دهد که آیا در دهه ۶۰ میان امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای رئیس جمهور وقت بر سر انتخاب نخست وزیر اختلاف‌ نظر وجود داشت؟





برنامه های مشابه

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها