دکتر مالک شجاعی

ویژه برنامه ضیافت

ویژه برنامه زنده تلویزیونی «ضیافت» با اجرای دکتر مالک شجاعی، ویژه ماه مبارک رمضان،
تعداد بازدید 1906

ویژه برنامه «ضیافت» هر شب با حضور کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه نسبت آموزه های قرآنی و مسائل فرهنگ معاصر را مورد بررسی قرار می دهد.
دراین گفتگوهای شبانه که به نوعی ضیافت اندیشه های قرآنی است،قصد برآنست تا به پژوهش های جدید قرآنی که در حوزه و دانشگاه صورت گرفته است ورود کنیم، هدف این برنامه خوانش فرهنگی از مفاهیم قرآنی است که در سال های اخیر نیاز جامعه به تفسیر فرهنگی از قرآن بیشتر احساس می شود.
مواجهه آموزه های قرآنی با مسائل انسان و فرهنگ معاصر ،پیش شرط های گفت و گوی قرآن و مسائل انسان معاصر،گونه شناسی مواجهه اندیشمندان علما و روشنفکران جهان اسلام در باب مناسبات قرآن و فرهنگ زمانه،مفهوم شناسی .روش شناسی و امکانات و محدودیت های تفسیر فرهنگی _تمدنی قرآن و چرایی و علت شناسی معرفتی و فرهنگی .سیاسی .اجتماعی مهجوریت گفتمانی قرآن در جوامع اسلامی از جمله محورهایی هست که رد شب های ماه مبارک رمضان در قالب برنامه «ضیافت» به آن می پردازیم.
اساتیدی که در این برنامه با آنها گفتگومی شود از اساتید شاخص حوزه علوم انسانی و اسلامی از جمله دکتر محمدکاظم شاکر، دکتر محمود حکمت نیا،آیت الله رشاد محقق اسلامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیان‌گذار و رئیس و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مؤسس و رئیس حوزه علمیه امام رضا و رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران،حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا قائمی نیا،حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن الویری و ... هستند.
 در این برنامه سعی شده است علاوه بر گفتگو با کارشناسان، آثار پژوهشی مرتبط با موضوع برنامه را معرفی شوند.
برنامه گفتگو محور«ضافت» به تهیه کنندگی علیرضا فالیزی،از اول ماه رمضان، هر شب ساعت 23 از شبکه چهار سیما پخش می شود.
شایان ذکر است، پیش از این برای برنامه شبانگاهی شبکه چهار در ماه رمضان برنامه «گستره شریعت» اعلام شده بود، که به دلیل به پایان نرسیدن تولید این برنامه، ویژه برنامه زنده «ضیافت» جایگزین آن شد.

قسمت ها

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها