اسرار سامانه خورشیدی

مستندی در گونه علمی، تاریخی و نجوم که در هر قسمت به تاریخچهٔ اکتشافات علمی و ماموریت‌های فضایی پیرامون یکی از اجرام منظومه شمسی می‌پردازد.
تعداد بازدید 1702 دریافت فیلم

مجموعه مستند «اسرار سامانه خورشیدی، Secret of the solar system» محصول 2020 انگلستان است به کارگردانی بن بووی که در 8 قسمت عرضه شده است. این مستند در گونه علمی، تاریخی و نجوم ساخته شده و در هر قسمت به تاریخچهٔ اکتشافات علمی و ماموریت‌های فضایی پیرامون یکی از اجرام منظومهٔ شمسی می‌پردازد.
این اثر بیش‌تر بر جنبه‌های تاریخی و فناورانه تاکید دارد و تلاش می‌کند گام به گام ماموریت‌های فضایی را از دههٔ پنجاه تا به امروز، برای هر یک از اجرام منظومهٔ شمسی بازگو کند و داستان موفقیت‌ها و شکست‌های پشت هر یک از این ماموریت‌ها و فضاپیماها را با روایت دانشمندان مسئول این پروژه‌ها بیان کند. البته در هر بخش به مسائل علمی و یافته‌های دانشمندان از اطلاعات مخابره شده از این کاوش‌گران و فضا‌پیماها نیز اشاره می‌شود.در مجموع با یک اطلس ویدیویی بسیار با ارزش طرف هستیم که بسیاری از تلاش‌های فضایی شصت سال اخیر را برای شناخت منظومهٔ شمسی مستند کرده است. اثری جامع با روایتی دل‌نشین و ریتمی قابل قبول که توجه دوست‌داران مستند‌های علمی و تاریخی را به خود جلب می‌کند.
این مجموعه در قسمت اول به مرور یافته های دانشمندان درباره سامانه خورشیدی می پردازد و از قسمت دوم تا هشتم هر بار یکی از سیارات و یا اجرام سامانه خورشیدی را بررسی می کند. عناوین این هشت قسمت عبارتند از: «تور بزرگ» ، «خورشید و عطارد»، «ناهید»، «مریخ»، «مشتری»، «زحل»،  «سیارک ها و دنباله دارها» و  «پلوتو»
اسرار سامانه خورشیدی در قالب برنامه چهارسوی علم از 21 مردادماه در روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعت 21:30 از شبکه چهار پخش می شود.

برچسب :

قسمت ها

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها