تهیه کنندگان: احمدرضا بلیغ و احمد رضا زارعی
سردبیر: مریم مومن زاده
اجرا: حسین میرزایی

جامعه گردی

روایتی تحلیلی و آشنایی‌زدایانه از موضوعات فرهنگی و اجتماعی متناسب با فهم عموم افراد جامعه
تعداد بازدید 1065

این مجموعه مستند،‌ با محوریت یک راوی (حسین میرزایی، استاد جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی)،‌ در محیطی مرتبط با موضوع هر قسمت، با طرح مسئله، آغاز می‌شود. سپس برای روشن شدن ابعاد موضوع، راوی با کارشناس متخصص آن حوزه همراه شده و وارد میدان تحقیق می‌شوند و به‌ گفتگو و واکاوی موضوع می‌پردازند. حضور متخصصان و راوی در میدان‌های مختلف کنش اجتماعی (مثل بازار، استادیوم، کافی شاپ، محلات حاشیه‌نشین، فست‌فود، بیمارستان،‌ مترو،‌ پاساژ و...)،‌ روایتی تحلیلی و آشنایی‌زدایانه از موضوعات فرهنگی و اجتماعی متناسب با فهم عموم افراد جامعه از ویژگی‌های اصلی این مجموعه مستند است.
هر قسمت از برنامه با یک طرح بحث شروع می شود که عمدتا از زاویه دید راوی برنامه یعنی یک جامعه شناس است که در دانشگاه تهران تحصیل کرده و تحصیلات تکمیلی خود را در فرانسه گذرانده و اکنون از استادان دانشگاه علامه است. راوی ما تلاش می کند که مباحث را از زاویه و دغدغه خودش مطرح کند و بعد وارد میدان شود. در میدان هم، با یک پژوهشگر یا استاد همراه می شود که در حوزه مربوط به شکل تخصصی کار کرده است و در ادامه با مسائلی که در ذهن دارد گفت و گو می کند. یک بخش های تکمیلی به شکل آیتم هم وجود دارد که مباحثی را کامل می کند و در گفت و گو مطرح می شود. یعنی اگر نیاز به تکمله هایی در اسناد، مدارک، آمار و ارقام باشد، بخش هایی از گفت و گو را که صرفا رویکردهای نظری آن مطرح شده، در قالب دو آیتم در بخش های مختلف برنامه معرفی می شود و در پایان حرف کلی برنامه توسط راوی گفته می شود.

این برنامه به تهیه کنندگی احمد رضا بلیغ و احمد رضا زارعی، سردبیری مریم مومن زاده ، کارگردانی جواد مولانیا و اجرای دکتر حسین میرزایی در26 قسمت 35 دقیقه ای در گروه فرهنگ و اندیشه اسلامی شبکه چهارسیما تولید شده است.

زمان پخش جدید: یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 23:30 از 17 دی 1402

قسمت ها

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها