تعداد بازدید:

سینمایی سفر بزرگ

فیلم سینمایی «سفر بزرگ،The Great journey» محصول سال 2004 كشورهای فرانسه و مراكش، به کارگردانی اسماعيل فروخي
پنج شنبه 8 تیر 1402
تعداد بازدید 565 دریافت فیلم

فیلم سینمایی «سفر بزرگ،The Great journey» محصول سال 2004 كشورهای فرانسه و مراكش را اسماعيل فروخي كارگردانی و نویسندگی کرده است. کارگردان مغربي این اثر، سعي كرده مفهوم مرز را در اين فيلم از بين ببرد. 
«سفر بزرگ» كه در بخش فيلم‌هاي معناگراي بيست و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر حضور داشت، جايزه بهترين فيلمنامه اين بخش را به خود اختصاص داد. این فیلم همچنين در سال 2004 در جشنواره بين‌المللي ونيز شركت كرد و جايزه« لوئيجي دولارنتيس» را از آن خود كرد. كانديداي دريافت جايزه بهترين فيلم از جشنواره بفتا از ديگر موفقيت‌هاي اين اثر محسوب مي‌شود.
«سفر بزرگ»، درباره پسري مغربي به نام «ردا» است كه برغم اين كه خود را براي امتحان ديپلم آماده مي‌كند، به همراه پدرش در يك سفر مذهبي به مكه مي‌رود. به نظر مي‌رسد كه اين پدر و پسر حرفي براي گفتن به يكديگر ندارند و براي اين كه در كنار هم بنشيندن و به سفر بروند كمي با هم غريبه هستند. حال با اين وضعيت مي‌خواهند مسافتي معادل 5 هزار كيلومتر را بپيمايند.
در فيلم « سفر بزرگ» بازيگراني چون نيكولاس كازال ( در نقش ردا)، محمد مجد ( پدر)، جكي نركيسن (مصطفي)، قينا اوگنيا نوا، كمال بالقاضي به ايفاي نقش پرداخته‌اند.




دسته بندی :

برنامه های مشابه

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها