دوکوهه ادبیات

مروری بر آثار ادبی دفاع مقدس در 31 قسمت از 31 استان
تعداد بازدید 74

دوکوهه ادبیات برنامه ای است ترکیبی و گفتگو محور که به ادبیات دفاع مقدس می‌پردازد. این برنامه در 31 قسمت به 31 اثر ادبی دفاع مقدس از 31 استان کشور(هر قسمت از یک استان) می پردازد. میزبان برنامه جواد کامبر بخشایش است و در هر برنامه میزبان یک شخصیت فرهنگی از یک استان خواهد بود و به همراه او یک اثر ادبی از حوزه دفاع مقدس را بازخوانی و واکاوی می‌کند. این مجموعه 31 قسمتی کاری است به تهیه کنندگی ابوالفضل محمدباقر و کارگردانی سید مجتبی اسدی پور که در مرکز تولید سیمرغ صداوسیما تهیه شده است.

این برنامه به شناخت و ظرفیت های مغفول مانده ادبیات دفاع مقدس می پردازد درحالیکه با گذشت حدود 40 سال از جنگ تحمیلی هنوز ظرفیت های از جنگ هست که به هیچ اثر هنری تبدیل نشده است در این برنامه سعی شده با دعوت نویسندگان دفاع مقدس هر استان ظرفیت ها آن استان مورد بررسی قرار گیرد. محور اصلی این برنامه فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند ادبیات دفاع مقدس باید چند برابری شود. تا پدران و مادران شهدا زنده هستند و باید این خاطرات ثبت و ضبط شود. دراین برنامه با توجه به پژوهش های انجام شده حدود یک میلیون نفر بطور مستقیم با جنگ در ارتباط بودنده اند و تاکنون حدود 23 هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس به رشته تقریر درآمده است. 
آیتم موشن گرافیک این برنامه نگاهی کوتاه به تعداد شهدای استان ها و تعداد پدران و مادران شهدا که درقید حیات هستند کرده است . آیتم بازسازی این برنامه نیز برگرفته از کتابهای دفاع مقدس است.

این مجموعه مستند از 4 مهر 1403 به صورت هفتگی روزهای چهارنشبه ساعت 19:00 به روی آنتن شبکه می رود و تکرار آن در 12:30 روز بعد خواهد بود.

دسته بندی :

قسمت ها

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها