تهیه کننده: علی زارعان
مجریان: محمدجواد شرافت و ایوب آقاخانی
زمان پخش: پخش به اتمام رسیده است.

چاووش

مجله فرهنگی چاووش نگاهی دارد اندیشمندانه به مباحث حوزه های گوناگون فرهنگ و هنر به‌ویژه فرهنگ عامه.
تعداد بازدید 6332

مجله فرهنگی «چاووش»، نگریستنی است از جنس اندیشه به مباحث حوزه‌های گوناگون فرهنگ و هنر و به ویژه فرهنگ عامه که به عنوان موضوعی کلان تمامی زیرشاخه‌های فرهنگی را ذیل خود قرار داده است. این برنامه می‌کوشد از دریچه‌ای تازه، به طرح مسئله پیرامون مهمترین موضوعات حوزه‌های مذکور بپردازد، تک صدایی نباشد و با بیان آنچه به واقع می‌گذرد، به حکم رسالت و حد بضاعت رسانه‌ای خود با آگاهی‌بخشی به مخاطبان خاص و عام، بستر اصلاح، ترمیم و رشد فرهنگی را که بدون شک به رشد و توسعه متوازن می‌انجامد، فراهم آورد. این برنامه در پاسخ به پرسش‌گری اندیشه در ساحت فرهنگ ساخته می‌شود چراکه بی‌تردید فرهنگ به مثابه زیربنای تمامی ابعاد زندگی بشری از امور فردی و اجتماعی و سیاسی تا اقتصاد و دانش و فناوری، نقش بی‌بدیلی در تعالی و توسعه‌ی جامعه در هر کشوری دارد.

مجریان این برنامه عبارتند از: سید محمدجواد شرافت، ایوب آقاخانی، محمدجواد استادی، مهدی صالحی و سید علی میری
شایان ذکر است، این برنامه پیشتر از ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ و در قالب ویژه‌ برنامه‌ای شبانه، به مناسب فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان روی آنتن شبکه چهار سیما رفت و در سلسله‌ گفت‌وگوهایی با حضور کارشناسان ‌و پژوهشگران به تحلیل و واکاوی تابش ابعاد گوناگون واقعه کربلا و معارف عاشورایی بر بستر ساحت‌های حوزه فرهنگ‌وهنر از شعر و‌ ادبیات و موسیقی تا سینما و هنرهای تجسمی پرداخت.

«مجله فرهنگی هنری چاووش» کاری است از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما به تهیه‌کنندگی علی زارعان و از 23 مرداد روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه چهار سیما خواهد رفت. ((پخش برنامه به اتمام رسیده است))


 

قسمت ها

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها