سرگذشت

سرگذشت ترکیب بندهای عاشورایی در برنامه «سرگذشت»، ویژه برنامه شبکه چهار سیما در ایام محرم با اجرای استاد ساعد باقری از شبکه چهار سیما
تعداد بازدید 1855

ساعد باقری و تاملی بر سرگذشت ترکیب بندهای عاشورایی همراه با نوای محمد حسین پویانفر در قاب محرم شبکه چهار 
«سرگذشت» عنوان مجموعه برنامه ای است که از اول ماه محرم طی دوازده برنامه به شرح شفاهی ترکیب بندهای نفیس عاشورایی به روایت شاعر و ادیب صاحب نام «ساعد باقری» می پردازد.
 
به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما ، گذشته از اقبال درخشان ترکیب بند عاشورایی ارزشمند زنده یاد محتشم کاشانی، در میان آثار بزرگان دیگری چون وحشی بافقی ، نیّر تبریزی ، صفایی جندقی و... نیز می توان به گونه های مشابهی از این قالب ادبی در سوگ شهادت حضرت سید الشهدا علیه السلام و شکوه حماسه شهادت حضرت اباعبدالله علیه السلام و یارانشان مواجه شد. 
استاد ساعد باقری در طول دوازده شب در فصل دوم برنامه «سرگذشت» تامل و مروری دارد به ظرایف ادبی و ابیات انتخابی برخی از این شاهکارهای حوزه ادبیات عاشورایی. 
بنا بر این گزارش، در این برنامه ابیات منتخب هر ترکیب بند توسط محمد حسین پویانفر ستایشگر پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت زمزمه می شود و در دونوبت مخاطبان (سرگذشت) این ابیات فخیم عاشورایی را از نظر خواهند گذراند.
گفتنی است فصل اول سرگذشت به شرحی بر گنجینه الاسرار عمان سامانی اختصاص داشت که در سالهای ۹۸ و ۹۹ از شبکه چهار سیما به روی آنتن رفت و فصل جدید نیز با موضوع تاملی برترکیب بندهای عاشورایی به تهیه کنندگی امیر قمیشی محصول گروه اجتماعی شبکه چهار سیماست که هرشب در ایام محرم ساعت 22 روی آنتن خواهد رفت. 
بازپخش این برنامه در دو نوبت ساعت 12 ظهر و 4 بامداد خواهد بود.

قسمت ها

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها