سردبیر: محمد جباری
اجرا: اسماعیل باستانی
زمان پخش: پخش برنامه به اتمام رسیده است.

راهنمای مسافران کهکشان

«راهنمای مسافران کهکشان» برنامه جدید شبکه چهار در حوزه نجوم است که با گزارش ها و گفتگو ها و مباحث آموزشی نجوم به روی آنتن می رود.
تعداد بازدید 18242

فصل دوم مجله نجوم «راهنمای مسافران کهکشان» به مدت 75 دقیقه در 36 قسمت هر شنبه ساعت 23 پخش و بازپخش ساعت 17 روز پنجشنبه می شود. در فصل جدید هم همچون فصل قبلی ، اسماعیل باستانی برنامه را اجرا میکند.

فصل اول این برنامه در 26 قسمت 55 دقیقه ای در گروه دانش شبکه چهار سیما تهیه و تولید شد .
این برنامه درواقع یک دایره المعارف فضا و نجوم است که در 26 قسمت به رصد در منظومه شمسی می پردازد.
فضانوردان، سفینه فضایی، کهکشانی ها و تازه هاى كهكشان از جمله آيتم هاى این برنامه تلویزیونی است که از روز جمعه 21 تیرماه به صورت هفتگی و تولیدی پخش می شود.
در بخش «کهکشانی ها» به رصدخانه های کشور سفر کرده است و مخاطبان را با فعالیت آنها آشنا می کند. همچنین در این بخش فراخوانی اعلام می شود و از مخاطبان خواسته می شود تا رصدخانه هایی که در شهرهایشان تاسیس شده را معرفی کنند.
اجرای این برنامه برعهده اسماعیل باستانی است که در کنار مجری اصلی، کارشناسان هم در خصوص موضوع برنامه با مجرى و مهمانان نیز که درحوزه نجوم اطلاعات دارند، گفتگو می کنند. محمد جباری سردبیری و حسین فروتن کارگردانی این برنامه را برعهده دارند.
«پيدايش منظومه شمسى» موضوع قسمت اول این برنامه است و میزبان دکتر اميرسينا مجيرشيبانى استاد دانشگاه هستیم تا درخصوص پیدایش و تکامل منظومه شمسی با مخاطبان گفتگو کند.
علاقه مندان به موضوعات نجوم شنبه هر هفته ساعت 23 می توانند «راهنمای مسافران کهکشان» را از شبکه دانایی تماشا کنند.

قسمت ها

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها