بررسی آخرین تحولات جنگ یمن در «رو در رو»

تاریخ انتشار: چهار شنبه 10 مهر 1398
آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ یمن در مجله سیاسی «رو در رو» شبکه چهار سیما بررسی می شود.
تعداد بازدید: 152

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این گفتگوی زنده تلویزیونی که امروز (9مهرماه) ساعت 19 از شبکه چهار سیما پخش می شود، دکتر مراد عنادی مجری برنامه میزبان عبدالله عبداللهی کارشناس سیاسی و مجتبی امانی رییس پیشین نمایندگی ایران در قاهره می شود و با آنها در خصوص آخرین تحولات جنگ یمن گفتگو می کند.
عملیات «نصر من‌الله» در محور نجران، دومین ضربه تعیین‌کننده ارتش و نیروهای مردمی یمن به ائتلاف سعودی – امریکایی است که در دو هفته گذشته و پس از حمله به آرامکو، موازنه قدرت در جنگ نابرابر را کاملا تغییر داد. در این عملیات که بزرگ‌ترین عملیات کمین علیه ائتلاف امریکایی - سعودی بوده، بیش از 2 هزار نفر از جمله صدها نظامی و افسر سعودی اسیر و بیش از 500 نفر کشته یا زخمی شدند، منطقه‌ای به وسعت 350 کیلومتر مربع آزاد شد، و صدها تانک، خودروی نظامی و خودروی زرهی به غنیمت گرفته شد. همچنین رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: اگر عربستان می‌خواهد از عملیاتی بزرگتر از حمله به آرامکو و عملیات نصر من‌الله در امان باشد، گزینه دیگری جز توقف تجاوز ندارد، زیرا عملیات بعدی فتح قریب خواهد بود. 
رو در روی این هفته قصد دارد تا به بررسی آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ یمن و چشم‌انداز تحولات در این جنگ بپردازد.
این برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و چهارشنبه ها ساعت 19:00 به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها