گفتگوی زنده شبکه چهار برای «ابعاد و پیامدهای حمله به غول نفتی عربستان»

تاریخ انتشار: چهار شنبه 27 شهریور 1398
مجله سیاسی «رودررو» امروز 27 شهریور با موضوع «ابعاد و پیامدهای حمله به غول نفتی عربستان» به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.
تعداد بازدید: 130

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: دکتر مراد عنادی مجری کارشناس برنامه «رودررو» امشب در میزبانی از کارشناسان مسایل خاورمیانه آقایان سیدهادی سیدافقهی و سعدالله زارعی کارشناسان مسائل بین الملل، به واکاوی ابعاد و پیامدهای حمله به غول نفتی عربستان می پردازد.
روز شنبه گذشته سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو را هدف قرار داد. حمله‌ای که عملا نیمی از توان غول نفتی عربستان را نابود کرد و تاثیر سریع آن در رشد 10 تا 20 درصدی قیمت جهانی نفت نشان از اهمیت راهبردی این عملیات پیچیده انصارالله یمن دارد. این رویداد علاوه بر پیامدهای اقتصادی برای عربستان و بازار جهانی نفت، از منظر سیاسی و امنیتی هم در حوزه جنگ یمن و تحولات منطقه نقطه عطفی بزرگ به شمار می‌آید. به گونه‌ای که از یک سو توان و قدرت عملیات نظامی یمن را در جنگ با متجاوزان نشان داد و و تغییر اساسی در معادلات جنگ یمن را آشکارتر ساخت و از سوی دیگر با موج جدید فرافکنی مقامات آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران و طرح دوباره تهدیدهای بی اساس علیه ایران همراه شد.
 در رودرروی این هفته به بررسی ابعاد مهم و تعیین کننده حمله کمیته‌های مردمی یمن به شرکت نفتی آرامکو در عربستان و پیامدهای آن پرداخته می شود.
این برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و چهارشنبه ها ساعت 19:00 به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها