پنجشنبه 3 مرداد و جمعه 4مرداد ساعت 21

تاریخ انتشار: چهار شنبه 2 مرداد 1398
فیلم سینمایی «مهمان مامان» پنجشنبه 3مرداد و «مسیر ایرلندی» جمعه 4 مرداد ساعت21
تعداد بازدید: 312

فیلم کمدی-خانوادگی «مهمان مامان» هجدهمین فیلم بلند «داریوش مهرجویی» است که بر اساس کتاب «هوشنگ مرادی کرمانی» و توسط سیما فیلم ساخته شد، استقبال منتقدان و بینندگان از این فیلم به قدری بود که علاوه بر توزیع در ایران در سوئد و استرالیا هم به صورت محدود توزیع شد و در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از آن خود کرد.
طنز تلخ اجتماعي «مهمان مامان» که با رگه های اجتماعی قوی و شخصیت پردازی¬ عالی روی پرده سینماهارفت، در يک دايره ي بسته اتفاق مي افتد و بيشتر سکانس ها و پلان هايش نيز در يک لوکيشن که خانه ي قديمي بزرگي است، فيلمبرداري شده است؛ اما علی¬رغم تيرگي و دغدغه¬هاي شخصيت¬ها می¬توان صميميت، عشق و دوستي را در بين تک تک اعضاي این خانه مشاهده کرد.
اصلی‌ترین تقابل فیلمنامه بین عفت (گلاب آدینه) و همسرش آقا یدالله (با بازی حسن پورشیرازی) شکل می‌گیرد. در یک طرف میدان، زنی مهربان و آبرودار ایستاده که به حفظ ظواهر و قضاوت دیگران بیش از حد اهمیت می‌دهد. برای او خیلی مهم است که سفره‌ای رنگین و دهان پرکن داشته باشد و مهمان‌ها از خانه‌اش راضی بیرون بروند. رودربایستی بیش از حد، او را به سمت ریاکاری و تظاهر می‌کشاند.
مهمان مامان از دوستی‌ها و همدلی‌ها حکایت می‌کند. دور سفره عفت خانم همه‌جور آدمی می‌نشیند. از آقای دکتر سفیدپوش (با بازی امین حیایی) گرفته تا مرد معتاد (پارسا پیروزفر) و جناب سروان و پیرزنی به نام مش مریم (فریده سپاه منصور) و دیگران.

 

«مسیر ایرلندی»این اثر سینمایی که محصول مشترک انگلستان، فرانسه و  بلژیک است در سال 2011 به کارگردانی کن لوچ و نقش آفرینی مارک ووماک، آندره لویی، جاتن بیشاپ،  تریوور ویلیامز، جف بل و جک فورچون تولید شد. 
در خلاصه داستان مسیر ایرلندی آمده است: فرگوس که در گذشته کارمند شرکتی امنیتی انگلیسی در عراق بود، از مرگ عزیزترین دوست و همکارش فرانکی با خبر می شود ولی شواهدی او را به شک می اندازد.  

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها