رستانو

تاریخ انتشار: شنبه 9 بهمن 1400
برنامه "رستانو" با موضوع چشم‌انداز اقتصاد زیستی کشور توسط ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در گروه دانش شبکه چهار سیما تهیه شده است.
تعداد بازدید: 223

برنامه "رستانو" با موضوع چشم‌انداز اقتصاد زیستی کشور توسط ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در گروه دانش شبکه چهار سیما تهیه شده است.

در حال حاضر، حدود 60 درصد تولیدات دانش‌بنیان ایران، به تولیدات زیستی اختصاص دارد و این برنامه، با توجه به اولویت‌های کشور در تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان، بر اقتصاد زیستی متمرکز است. جایگاهی که ستاد توسعه زیست‌فناوری برای محصولات زیستی در نظرگرفته است، رسیدن به 10 درصد تولید ناخالص ملی است که با همکاری گسترده میان بازیگران مختلف میسر می‌شود.
هدف گفت‌و‌گوهای این برنامه این است که با برشمردن امکان‌های زیست‌فناوری برای توسعه اقتصادی کشور، تصویری شفاف و روشن از دستاوردها، موانع و آینده اقتصاد زیستی در ایران ترسیم شود.
 در پنج‌ قسمت برنامه "رستانو"، به پنج موضوع مهم در اقتصاد زیستی پرداخته می‌شود.
مهمانان اولین قسمت از برنامه تلویزیونی رستانو، دکتر محمد عبده زاده (رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران) و دکتر امیر فرشچی ( صادرکننده نمونه ملی صنعت دارو ) خواهند بود و درباره «صادرات داروهای زیستی» گفت‌وگو خواهند کرد.
در برنامه دوم، با دکتر وحید خدامی (مدیر شرکت تولید کننده واکسن ایرانی کرونای مبتنی بر«mRNA») و و محمدحسین متالهی (مدیرعامل شرکت در حوزه زیست‌مهندسی) درباره «آینده زیست فناوری و اقتصاد زیستی» بحث می‌شود.
سومین قسمت از برنامه رستانو میزبان دکتر علیرضا خاکدامن (معاون ستاد زیست
فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) و دکتر مرتضی جعفر آقایی (مدیرعامل شتاب دهنده در حوزه زیست فناوری پزشکی) خواهد بود و «نقش شتابدهنده‌ها در توسعه اقتصاد زیستی» بررسی خواهد شد.
در برنامه چهارم به موضوع «کشت بافت؛ فرصتی اقتصادی برای تحول کشاورزی» با حضور دکتر عبدالرضا کاوند (معاون تحقیقات کنترل و گواهی نهال موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال) و دکتر پژمان آزادی (مدیر شتاب دهنده و شرکت دانش بنیان در حوزه کشت بافت) پرداخته می‌شود.
برنامه پنجم باحضور دکتر امیرحسین عبدالغفاری (مدیرعامل شرکت تولید واکسن) و دکتر وحید خدامی (مدیر شرکت تولید کننده واکسن ایرانی کرونای مبتنی بر«mRNA») روی آنتن می‌رود و موضوع چالشی «تولید واکسن ایرانی» را به بوته نقد و گفت‌وگو و می‌گذارد.
برنامه «رستانو» به تهیه‌کنندگی حلیه صبورنژاد از  شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش و ساعت ۹ و ۱۳ روزبعد بازپخش می‌شود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها