زاویه : امکان تدوین برنامه راهبردی و جامع فقرزدایی

تاریخ انتشار: جمعه 7 آبان 1400
در این قسمت سید احمد حبیب نژاد و حسین راغفر درباره «امکان تدوین برنامه راهبردی و جامع فقرزدایی» گفتگو خواهند کرد. - 5 آبان 1400
تعداد بازدید: 504 دریافت فیلم

چهاردهمین قسمت از فصل شانزدهم برنامه زاویه، روز چهارشنبه پنجم آبان ماه، ساعت 22 با اجرای دکتر عطاالله بیگدلی از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

برنامه زاویه در این هفته به این پرسش‌ها می‌پردازد که عوامل پیدایی فقر در ایران کدامند؟ آیا مسئله ما در حوزه فقرزدایی فقدان نظریه است و یا ایده‌های موجود برای تدوین برنامه جامع عملیاتی کافی است؟ آیا نسخه‌های عمل‌گرایانه می‌تواند راهگشای وضع موجود باشد؟

همچنین این پرسش مطرح می‌شود که سیاست‌گذاری حوزه فقر در ایران چه وضعی دارد؟ آیا اختلالات موجود ناشی از اشکال در فهم نهادها و در حوزه اجراست یا تحول در اسناد بالادستی لازم است؟ در جهان توسعه‌یافته رفع فقر و فلاکت به نحوی با دولت رفاه گره‌خورده است، آیا این نسخه قابلیت اخذ و اجرا در ایران را دارد یا نسخه متفاوتی لازم است؟

همچنین کارشناسان این قسمت از برنامه زاویه به پرسش‌هایی درباره نسبت فقر و عدالت نیز پاسخ خواهند داد. سید احمد حبیب نژاد، دانشیار حقوق بین‌الملل و عمومی دانشگاه تهران و حسین راغفر عضو هیئت‌علمی دانشگاه الزهرا است.


دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها