کشتار پیترلو

تاریخ انتشار: دو شنبه 22 شهریور 1400
سریال « کشتار پیترلو» از شبکه چهار سیما ،«پیترلو» بدنام ترین قسمت تاریخ انگلستان است.
تعداد بازدید: 966

«کشتار پیترلو - Peterloo» درام تاریخی است که تصویری از وقایع قتل عام پیترلو در سال ۱۸۱۹ را به نمایش می گذارد، جایی که تجمع مسالمت آمیز مردم در میدان سنت پیتر منچستر به یکی از خونین‌ترین و بدنام ترین قسمت های تاریخ انگلستان تبدیل شد. در این قتل عام نیروهای دولتی انگلیس به جمعیت ۶۰ هزار نفری که برای مطالباتشان تجمع کرده بودند حمله و بسیاری از آنها را کشته و زخمی کردند.
مایک لی - mike leigh، کارگردان کهنه‌کار انگلیسی در سال ۲۰۱۸ به مناسبت دویستمین سالگرد واقعه کشتار پیترلو این فیلم را کارگردانی و در آن بازیگران همچون روری کینر - Rory kinner، ماکسین پیک - Maxine peake و نل بل - Neil bell نقش آفرینی کرده اند.
این مینی سریال ۴ قسمتی با مدیریت دوبلاژ علیرضا باشکندی و حضور صداپیشگانی همچون رضا آفتابی، پرویز ربیعی، جواد پزشکیان، ابوالفضل شاه بهرامی، مرضیه صفی خانی، علی همت مومیوند، آزیتا یاراحمدی و غلامرضا مهرزادیان در امور دوبلاژ سیما دوبله شده است.
علاقمندان سریال های جدید شبکه چهار می توانند «کشتار پیترلو» را از ساعت صفر بامداد جمعه، ۱۹ شهریور 1400،  تماشا و در ساعت های ۱۱ و ۱۸ شاهد تکرار آن باشند.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها