مستند «داستان الکتریسیته» در چهارسوی علم شبکه چهار

مستند علمی « داستان الکتریسیته» از قاب شبکه چهار سیما/ «جرقه»، «شوک» و «اکتشاف» عناوین مستندهای چهارسوی علم

تاریخ انتشار: شنبه 25 بهمن 1399
مستند سه قسمتی « داستان الکتریسیته » از جمله مستندهای سری 10 مجموعه «چهارسوی علم» شبکه چهار سیماست که از امشب ساعت 22 به نمایش در می آید.
تعداد بازدید: 2332 دریافت فیلم

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، « داستان الکتریسیته » با نام اصلی (The Story of Electricity)به کارگردانی جان ایستمن (John Eastman) محصول 2018 انگلستان است که از شنبه 25 بهمن ماه هر شب ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

در اپیزود اول از این مجموعه مستند جذاب علمی، با نام "جرقه" خواهیم دید: الکتریسیته یکی از شگفت آورترین نیروهای طبیعته و رعد و برق یکی از نمادهای آن است که همواره میل به شناخت این نیرو را در بشر تشدید کرده . این برنامه داستانی از اشتیاق بشر برای کنترل این نیروی طبیعیست . این قسمت به داستان الکتریسیته از طریق بررسی کار دانشمندانی چون هامفری دیوی می پردازد .

 

و در اپیزود دوم ، با عنوان " شوک و حیرت" الخلیلی به سراغ دانشمندانی می رود که ارتباط بین الکتریسیته و مغناطیس را دریافته و در راستای ارتقاء نیروی الکتریسیته گام نهادند.مایکل فارادی ، ویلیام استروجن ، جوزف هنری و ....

 

و نهایتا در اپیزود سوم با عنوان " عصر اکتشافات و انقلابات علمی " خواهیم دید:

چطور الکتریسیته باعث شد تا مردم از طریق ارتباطات رادیویی به هم نزدیک شوند و پرده از اسرار الکتریسیته برداشته شود .

 

« داستان الکتریسیته » به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما 25،26 و 27 بهمن ماه ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت 15 بازپخش می شود.

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها