حمل‌ونقل ایران زیر ذره‌بین «چرخ»

«چرخ» میزبان دبیر ستاد توسعه‌ی فناوری‌های حوزه‌ی فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 بهمن 1399
صدوسیزدهمین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، سه‌شنبه ۲۱ بهمن، به مناسبت فرا رسیدن سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی با بررسی دستاوردها و آینده‌ی صنعت حمل‌ونقل در ایران روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
تعداد بازدید: 133

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت «چرخ»، محمدحسین جهان‌پناه، روزنامه‌نگار علم و فناوری با دکتر منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه‌ی فناوری‌های حوزه‌ی فضایی و حمل و نقل پیشرفته‌ی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت‌وگو می‌کند. در طول ماه‌های گذشته دبیر ستاد توسعه‌ی فناوری‌های حوزه‌ی فضایی و حمل و نقل پیشرفته از دستاوردها و اهداف مختلفی از جمله ساخت هواپیمای بومی ۷۲ نفره در کشور با کمک متخصصان داخلی گفته است. شروع ساخت این پروژه در اوایل سال ۹۶ کلید خورد و در حال حاضر این پروژه پیشرفت‌های خوبی داشته است. دکتر منطقی همچنین در ماه‌های اخیر از راه‌اندازی و پرواز تاکسی هوایی در ایران خبر داده است و اعلام کرد اولین پرواز تاکسی‌های هوایی از بهمن از فرودگاه مهرآباد خواهد بود. ستاد توسعه‌ی فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته‌ در حوزه‌ی فضایی هم فعالیت می‌کند و دبیر آن اعلام کرد با حمایت از تولید سامانه‌ی «سهم» مبتنی بر فناوری‌های ژئوماتیک (سنجش از دور و GIS)، در تلاش است تا شناسایی و پایش پدیده‌های طبیعی با سرعت و دقت بیشتری انجام شود و در اختیار کاربران قرار بگیرد. دکتر منوچهر منطقی در گفت‌وگو با برنامه‌ی «چرخ» از آینده‌ی صنعت حمل‌ونقل در ایران خواهد گفت.

فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها