رونمایی اختصاصی از تازه‌ترین دستاورد هوافضای ایران در شبکه‌ی چهار

رونمایی از ماهواره‌بر ذوالجناح در «چرخ»شبکه چهار

تاریخ انتشار: دو شنبه 13 بهمن 1399
صدوهشتمین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه ۱۳ بهمن، با رونمایی اختصاصی از ماهواره‌بر ترکیبی ذوالجناح، تازه‌ترین دستاورد صنعت هوافضای ایران روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
تعداد بازدید: 319

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت «چرخ»، محمدحسین جهان‌پناه، روزنامه‌نگار علم و فناوری با مهندس سیداحمد حسینی، سخنگوی حوزه‌ی فضایی وزارت دفاع درباره‌ی ماهواره‌بر ذوالجناح گفت‌وگو می‌کند. ذوالجناح ماهواره‌بری سوخت جامد است و در برخی خبرهایی که پیش از این منتشر شده، مدار مدنظر برای ماموریت‌های ماهواره‌بر ذوالجناح ۲۵۰ کیلومتر و در برخی ۵۰۰ کیلومتر ذکر شده است. در هر صورت ذوالجناح می‌تواند برنامه‌ی فضایی ایران را از مزیت‌های پرتابگر سوخت جامد بهره‌مند کند. سهولت اجرای پرتاب‌های فضایی با ماهواره‌بر سوخت جامد، امکان ساده‌تر رسیدن به ضریب اطمینان مکانیکی بالا و قیمت نسبتا ارزانتر از جمله دستاوردهای به‌کارگیری ذوالجناح در مسیر پرتاب‌های فضایی کشور خواهد بود. پیش از این اعلام شده بود که ماهواره‌ی ناهید۱ با استفاده از ماهواره‌بر ذوالجناح پرتاب خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود ذوالجناح به کمک ماهواره‌بر سروش هم بیاید؛ یعنی یا به‌طور مستقیم به عنوان بوستر‌های جانبی در ماهواره‌بر سروش مورد استفاده قرار بگیرد یا از دستاورد‌های آن در توسعه‌ی بوستر سوخت جامد برای سروش استفاده شود. در برنامه‌ی امشب «چرخ» سخنگوی حوزه‌ی هوافضای وزارت دفاع ویژگی‌ها و برنامه‌های آینده‌ی پروژه‌ی ماهواره‌بر ذوالجناح را تشریح خواهد کرد.

 فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

 

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها