از حافظه‌ی طولانی‌مدت تا پهپادهای انفجاری در «چرخ»

تاریخ انتشار: یک شنبه 20 مهر 1399
چهل‌وچهارمین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، یکشنبه ۲۰ مهر ۹۹، با بررسی مهم‌ترین خبرهای دنیاهای علم و فناوری روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
تعداد بازدید: 131

در میز علم این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه میزبان دکتر داریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران است. دکتر طاهرزاده خبر کشف عامل جدید در حافظه‌ی طولانی‌مدت را بررسی می‌کند. در بخش دیگری از «چرخ»‌ علی خورشیدی و محمد کرباسی، دو روزنامه‌نگار فناوری، نقش تکنولوژی در دورکاری، رونمایی از پهپاد-موشک‌های انفجاری و زمزمه‌های تکرار عصر هواپیماهای مسافربری فراصوت را بررسی خواهند کرد. در روزهای گذشته خبرهایی منتشر شد که چند شرکت آمریکایی درحال ساخت هواپیماهای مسافربری فراصوتی هستند و حالا روس‌ها هم قصد دارند آستین‌ها را بالا بزنند. بر اساس گزارش رسانه‌های هوانوردی، وزارت صنعت و تجارت روسیه به دنبال توسعه هواپیماهای مسافربری با سرعتی بیش از دو برابر سرعت صوت است.
در بخش‌های دیگری از این قسمت «چرخ»، مهم‌ترین عکس‌های دنیای علم و خبرهای علم و فناوری در ایران بررسی خواهند شد.
فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها