از شگفتی‌های کویر لوت تا موج سوم کرونا در «چرخ»

تاریخ انتشار: دو شنبه 14 مهر 1399
چهل‌ویکمین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه ۱۴ مهر، با بررسی شگفتی‌های کویر لوت و خبرهای شیوع ویروس کرونا روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
تعداد بازدید: 113

در بخشی از این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه با محمدحسین عباسپور، زیست‌شناس سلولی و مولکولی درباره‌ی جزییات خبرهای موج سوم شیوع کرونا گفت‌وگو می‌کند. در هفته‌های اخیر همه‌ی استان‌های کشور در وضعیت خطرناک و هشدار هستند و در دنیا هم تعداد مبتلایان از مرز ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و تعداد فوت‌شدگان بر اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ از یک میلیون و ۳۹ هزار نفر فراتر رفته است. در بخش دیگری از «چرخ»‌ سیدمهدی نبی‌یان، کارشناس حیات‌وحش از شگفتی‌های کویر لوت خواهد گفت. در سال‌های گذشته حدود ۵۰ گونه‌ی جانوری از راسته‌ی حشرات، خزندگان و گوشتخواران در پیچیده‌ترین عوارض طبیعی لوت، ناحیه‌ی کلوت‌ها، چاله‌ی مرکزی، ریگ یلان، گندم بریان و دیگر مناطق بیابان لوت مرکزی شناسایی شده‌اند. در بخش‌ دیگری از این قسمت «چرخ»، سعید شیخ‌زاده، مجری و گوینده، زندگی پری‌رخ دادستان، چهره‌ی ماندگار روانشناسی ايران را روایت خواهد کرد. یکی از اصلی‌ترین كارهای دکتر دادستان در سال‌های فعالیتش، واژه‌گزينی يا پيدا كردن معادل‌های فارسی برای واژگان تخصصی حوزه‌ی روانشناسی بود. او كه در طول سال‌های فعاليتش بيش از ۱۵ كتاب و ۵۰ مقاله تأليف كرده است، در دانشگاه‌های شهيد بهشتی، تربيت معلم و دانشگاه آزاد هم تدریس می‌کرد. او مجله‌ی «روانشناس علمی» را در دانشگاه آزاد تاسیس كرد و در سال ۱۳۸۱ به‌عنوان اولين روانشناس، عنوان چهره‌ی ماندگار ايران را دريافت كرد.
فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها