«رو در رو» به سراغ کودتا درسودان می رود

تاریخ انتشار: سه شنبه 27 فروردین 1398
برنامه تلویزیونی «رو در رو» امروز به بررسی علل و پیامدهای کودتا در سودان می پردازد.
تعداد بازدید: 63

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما:مجله سیاسی «رو در رو» با اجرای دکتر مراد عنادی امروز ساعت 19 میزبان جعفر قنادباشی کارشناس مسائل آفریقا و محمد منصوری منش کارشناس مسایل شمال آفریقا می شود و با آنها در خصوص ابعاد مختلف کودتای نظامی سودان و چشم‌انداز و پیامدهای داخلی و منطقه‌ای آن می‌پردازد.
سرانجام اعتراضات 4 ماهه مردم سودان با کودتای نظامی ارتش و برکناری عمرالبشیر از ریاست جمهوری 30 ساله به پایان رسید، اما به نظر پایانی چنین، مورد انتظار معترضان نبود، به همین دلیل اعتراضات همچنان ادامه یافته و گروه‌های مردمی و سیاسی و «ائتلاف آزادی و تغییر» که نماد بارز این اعتراضات است بر ضرورت تشکیل سریع دولت انتقالی غیرنظامی تاکید دارند.   
کودتای نظامی سودان در خارج از این کشور هم با واکنش‌های متفاوتی همراه شد، اما آنچه بیش از همه تامل برانگیز است، حمایت رژیم های سعودی و امارات متحده عربی از کودتای نظامی سودان است. موضوعی که گمانه‌هایی را درباره تلاش برای مدیریت انقلاب سودان درچارچوب منافع جریان سازش صهیونیستی – امریکایی را برانگیخته است. 
«رو در رو» به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و سه شنبه ها ساعت 18:45 به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها