مجموعه مستندهای نوروزی «روایت پیشواز»

تاریخ انتشار: جمعه 26 اسفند 1401
«نقش هزاره‌ها»، «میهمان تاشکند» و «هم‌نفس با موج» روی آنتن می‌رود.
تعداد بازدید: 139

 


مستندهای «نقش هزاره‌ها»، «هم‌نفس با موج» و «میهمان تاشکند» از مجموعه مستندهای «روایت پیشواز» به تهیه‌کنندگی علی زارعان جمعه ۲۶ اسفندماه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
«نقش هزاره‌ها» که امشب ساعت ۱۹ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود، قصه‌ی نقش رنگ است بر دل کاشی، و قصه‌ی هنر از شهر حضرت عشق؛ حافظ شیرازی. شبکه چهار سیما در این مستند به استقبال بهار شیراز می‌رود و البته به پیشوازی استاد حمید اوجی، استاد کاشی‌کار که سال‌ها رنگ از دل زده است بر قاب کاشی، از گل و درخت بلبل تا شعر و غزل. «نقش هزاره‌ها» نه مستند که شعر شیراز است، پیشکش هنر، تا دعوتی باشد برای هنرمند ارزنده کشورمان که همراهی کند،هفت سین پیشواز را.
حالا «روایت پیشواز» به «تاشکند» و «سمرقند» می‌رسد، علیرضا قزوه شاعر نام آشنای کشورمان راهی ازبکستان شده تا پیام دعوت هفت سین ایرانی به را پروفسور جعفر محمد ترمذی استاد زبان و ادبیات فارسی برساند. مستند «میهمان تاشکند» روایت دیدار دو هم همسایه است، هم‌سایه در سایه فرهنگ. این مستند ساعت ۲۲:۳۰ جمعه ۲۶ اسفند‌ماه روی آنتن می‌رود.
همچنین مستند «هم‌نفس با موج» که در ساعت ۲۳:۱۵ میهمان قاب تلویزیون خواهد شد، داستان روستای گوران و استادعیسی، مرد ساده‌ی دریا را حکایت می‌کند، حکایت هنر لنج‌سازی در قشم؛ بزرگترین جزیره ایران، این هنر از نیاکانش سینه به سینه به او رسیده و میراث‌داری شده برای ماندگاری بهار یک صنعت که سنتش خاموشی نگیرد.
«هم‌نفس با موج» همچنین روایت دعوت استاد هنر لنج‌سازی است به سفره هفت سین بهار شبکه چهار سیما.

شایان ذکر است: مجموعه مستندهای ۱۴گانه نوروزی شبکه چهار سیما به همت گروه اجتماعی شبکه چهار سیما تولید می‌شود.
«پیشواز» ویژه برنامه نوروزی شبکه چهار به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور از اذان مغرب آخرین روز اسفندماه آغاز می‌شود و میزبان شخصیت‌های فرهیخته جغرافیای نوروز است.

زمان پخش مستند های پیشواز:

ساعت های   19:00 و 22:30 روزهای 25 و 26 اسفند 1401

و ساعت های 12:30 ، 19:00 و 22:30 در روزهای 27 و 28 اسفند

و ساعت های 12:30 و 16:00 در روز 29 اسفند

زمان پخش ویژه برنامه تحویل سال:

از ساعت 18:30 روز 29 اسفند 1401 تا لحظه تحویل سال 1402

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها