تدارک ویژه شبکه چهار برای تحویل سال ۱۴۰۲

فرهیختگان هفت کشور جغرافیای نوروز، پای هفت سین ایرانی در «پیشواز» شبکه چهار سیما

تاریخ انتشار: چهار شنبه 24 اسفند 1401
ویژه برنامه تحویل سال شبکه چهار به نام «پیشواز»، هفت فرهیخته از هفت کشور حوزه نوروز را پای سفره هفت‌سین تلویزیون می‌نشاند.
تعداد بازدید: 767

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی شبکه چهار سیما، سال ۱۴۰۲ برای شبکه چهار با طرحی نو و ایده‌ای متفاوت آغاز خواهد شد، طرحی برای معرفی جغرافیا و تاریخ نوروز باستانی، سنتی دیرین که مرزهای ایرانی را درنوردیده و مردمانی از دیارهای دور و نزدیک را با خود همراه و همدل کرده است.
نوروز ۱۴۰۲ برای مخاطبان شبکه چهار سیما، سیمایی جهانی دارد و میهمانانی ویژه از هفت سرزمین متفاوت را در لحظات تحویل سال با آدابی خاص دعوت و میزبانی خواهد کرد.
در این ویژه برنامه که «پیشواز » نام گرفته، شخصیت‌های فرهنگی و شناخته شده کشورمان در حوزه‌های مختلف، راهی هفت اقلیم بهره‌مند از فرهنگ نوروز شده و در نقاط مختلفی از سیطره نوروز، حامل پیام شادباش ایرانیان از آمدن بهار و دعوت از فرهیختگان در دیگر مرزهای جهانی برای حضور در کشورمان می‌شوند.
دوشنبه، بخارا، سمرقند، هرات، لاهور، بمبئی، قونیه و نجف اشرف، مقاصد سفیران فرهنگی ایران هستند و سفرنامه سفیران در قالب هفت مستند از سیطره ایران فرهنگی تصویر می‌شود.
سی دقیقه روایت از انتقال پیام نوروز، قصه‌های آن دیار در مواجه با فرهنگ سبز نوروزی و مناسک اجرای آن و آشنایی با آراء و عقاید اندیشمندان در توقف کوتاه سفیران، دستمایه ساخت این مستندها خواهد بود که در داخل کشور نیز با حضور در هفت شهر و دعوت از هفت شخصیت فرهنگی داخلی پیگیری می‌شود.
پخش این آثار از ۲۵ اسفندماه مصادف با آخرین پنج‌شنبه اولین سال قرن جدید آغاز می‌شود و پایان روایت چهاردهم، به میزبانی شبکه چهار در ویژه برنامه تحویل سال این شبکه از مدعوین پیوند می‌خورد و فرهیختگان داخلی و خارجی پای هفت سین ایرانی برنامه «پیشواز» که با اجرای مشترک سونیا پوریامین، محمدجعفر خسروی و ندا سپانلو روی آنتن می‌رود، خواهند نشست.
گفتنی است، ویژه برنامه تحویل سال به کارگردانی احمد درویش‌علی‌پور و تهیه‌کنندگی علی زارعان در گروه اجتماعی شبکه چهار تولید می‌شود و طراحی دکور برنامه برعهده پیمان قانع است.این ‌برنامه از اذان مغرب آخرین روز اسفندماه آغاز شده و تا آغازین دقایق سال ۱۴۰۲، مهمان نگاه بینندگان رسانه ملی خواهد بود.

در بله، ایتا، سروش پلاس و روبیکا @ch4_irib :  پیشواز را در پیام رسان های ایرانی دنبال کنید 

برای مشاهده قسمت های پخش شده برنامه کلیک کنید

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها