همه چیز درباره سیل در برنامه امشب «چرخ »/ پیش و پس سیل در شبکه4 / فناوری های مقابله با سیل در «چرخ»

تاریخ انتشار: شنبه 24 فروردین 1398
برنامه تلویزیونیِ «چرخ»، با پایبندی به هدف عمومی سازی علم، این هفته بنا دارد گستره دانش علاقمندان به دانستن درباره یک پدیده طبیعی را وسعت ببخشد. «چرخ»ِ 24 فروردین ماه با حضور دو میهمان فرهیخته، بر روی عنوانِ «سیل » متوقف می شود.
تعداد بازدید: 125

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: اولین برنامه سال جدید، بررسی پدیده سیل را هدف قرار داده و بر همین اساس پرونده ای در «چرخِ» این هفته گشوده خواهد شد که همه چیز درباره سیل قبل و بعد از وقوع  این پدیده را روشنگری خواهد کرد.

دکتر «عزت الله قنواتی»؛ رئیس مرکز مطالعات سیلاب دانشگاه خوارزمی و «محمد حسین جهان پناه »؛ کارشناس فناوری  میهمانان برنامه این هفته «چرخ»هستند. نام پژوهش ها و مقالات متعدد مرتبط با دانش سیل و بلایای طبیعی، محیط زیست، مدیریت بحران و توسعه پایدار شهری و مقاوم سازی بافت های شهری در رزومه علمی میهمانان این هفته می درخشد.

گفتنی است برنامه تلویزیونی «چرخ» به تهیه کنندگی الهه بهبودی و سردبیری محمد جباری، مطابق معمول شنبه ها در ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود. اجرای برنامه را محمدرضا مقدسیان و حسین فروتن بر عهده خواهند داشت. علاقمندان می توانند مباحث مطالعاتی میهمانان برنامه و یافته های مربوط به  سیل  را در «چرخِ» این هفته پیگیری کنند.

 شایان ذکر است محمد حسین جهان پناه در این برنامه قرار است درباه فناوری های مقابله با سیل  و  ارزیابی آسیب پذیری شهرستان ها، تحلیل سیل درباره شهرستانهای مختلف کشورو  نحوه تغییرات آن نسبت به زمان در حوزه شهر تهران و اطراف آن صحبت کند.

همچنین دوربین «اتاق دانشمند» این هفته برنامه «چرخ» به سراغ اتاق کار دکتر خسرو ثاقب طالبی دکترای جنگل شناسی، رئیس بخش تحقیقات جنگل موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور رفته است که حرف ها و تجربیات جالبی را از ایشان ثبت کرده است.

 شعله قهرمانی از مجری های پیشکسوت صدا و سیما از دیگر مهمانان این هفته برنامه «چرخ» است که درآیتم صندلی «علم سنج» به سئوال های روزمره زندگی پاسخ می دهد.

«چرخ» محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است که شنبه ها ساعت 21 ازشبکه 4 سیما روی آنتن می رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها