در برنامه« رو در رو» مطرح شد

تنها اقدام مستشاری سپاه در منطقه دماغ ترامپ و نتانیاهو را به خاک کشید

تاریخ انتشار: دو شنبه 19 فروردین 1398
سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در برنامه عصر سه شنبه «رو در رو» از شبکه چهار سیما، موضوع اهداف و تبعات اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را بررسی و به چالش کشیدند.
تعداد بازدید: 46

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در ابتدا به تبعات حقوقی اقدام آمریکا پرداخت و گفت: شکستن حریمی بود که آمریکایی ها ایجاد کردند و یک بدعت و قانون شکنی است و اولین بار هم نیست که آمریکایی ها در دوران ترامپ این اقدام را انجام می دهند‌ و این چهره واقعی آمریکاست.

وی خاطر نشان کرد: عصبانیت زود هنگام آمریکایی ها باعث تصمیم هایی در چنین سطحی است و با این اقدام دیوانگی جان نیروهای پراکنده خود در منطقه را به خطر انداخته است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: ۷ هزار میلیارد دلار هزینه آمریکایی ها در منطقه و بی نتیجه ماندن آن موجب ایجاد کینه شده و آنها در پرونده هسته ای و نفوذ ایران در منطقه بسیار عصبانی شدند و من تصور می کنم با دو هدف عمده این اقدام را صورت دادند.

 

سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: اقدام وقیحانه و بر خلاف همه موازین بین المللی آمریکا محکوم است و سپاه پاسداران طبق قانون اساسی بخشی از نیروهای نظامی جمهوری اسلامی و محبوب قلوب ملت ایران است و پیرو این اقدام دیروز کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیر امور خارجه جلسه داشت و البته جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به دنبال تنش و جنگ افروزی نیست و همه دنیا می دانند که آمریکا همواره به دنبال جنگ افروزی است.  

وی به طراحی ۳ طرح در مجلس در رابطه با اقدام آمریکا در مجلس اشاره کرد و گفت: امروز اجماع در مورد این طرح ها بود و همه نماینده ها با لباس پاسداری پایداری در صحن مجلس حضور یافتند و پیام ملت ایران این بود که همه ملت ایران پاسدار هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: امروز که ما اینجا نشسته ایم پاسداران در خط مقدم بازسازی سیل هستند و چنین نهاد مقدسی را دولت وقیح آمریکا به عنوان گروه تروریستی اعلام می کند.

 

صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: نهاد مقدس سپاه را حتی منتقدان حمایت کردند تا آمریکا پاسخ خود را دریافت کند و ترامپ می خواست بین جریان های سیاسی شکاف ایجاد کند و پاداش نقدی که به انتخابات رژیم صهیونیستی داشتند و تشویشی در ایام اخیر در دل فرماندهان رژیم صهیونیستی بود و برای آرامش آنها آمریکا این اقدام را انجام داد و درواقع ترامپ چهره یکی از ساحت های آمریکا را نشان داد.

وی تصریح کرد: من تصور می کنم این اقدام یکی از مسائل چالش برانگیز در سنای آمریکا باشد و اگر عقلایی در سنا باشد ترمز دستی ترامپ را خواهند کشید.

نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی به گلایه مقام معظم رهبری در مورد فعالیت در عرصه بین الملل پرداختیم تا از ظرفیت های قانونی استفاده کنیم.

وی به بستن حساب های هلال احمر توسط آمریکا به عنوان عمل ناقض حقوق بشر اشاره و اظهار کرد: لازم است به مراجع قانونی بین الملل مراجعه و شکایت کرده و قوانین داخلی را برای ابعاد مختلف حقوقی تهیه و تدوین کنیم و ۱۷ طرح آماده کردیم و در هفته های آینده به ترتیب بررسی می کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکا دست نشانده صهبونیست ها هستند و پشت حاکمان آمریکا صهیونیست ها قرار دارند و من صهیونیست ها را پشت این اقدام آمریکا می دانم چرا که آنها از قدرت سپاه در منطقه می ترسند.

نقوی حسینی گفت: داخل آمریکا بین سیاسیون شکاف جدی وجود دارد و می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد تا حق خود را احقاق کنیم.

 

صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در مورد سنت کام بیان کرد: پرونده آنها در منطقه بسیار سیاه است و تصور من این است که نیروهای آمریکایی علاقمند به تنش نیستند و با اقتدار کار را پیش بردیم و کشتی های آمریکایی مجبور به معرفی خود هنگام عبور از تنگه هرمز به زبان فارسی شدند.

وی افزود: شورای عالی امنیت ملی و مجلس کمتر از یکساعت موضع جمهوری اسلامی از بالاترین سطح اعلام شد و جای نگرانی نداریم و امروز نمایندگان مقتدر ایستادگی می کنند و مردم در خط مقدم شاهد حمایت سپاه از مردم در سیل خانمان سوز هستند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: این اقدام آمریکا همانطور که مقام معظم رهبری در جلسه با پاسداران فرمودند محبوبیت سپاه پاسداران را بیشتر می کند و از دیشب تا کنون سرچ کلمه سپاه پاسداران در ماشین های جستجو به شدت افزایش یافت.

 

نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد تحریم های سپاه بیان کرد: ما فکر می کنیم وجه مشترک ترامپ و نتانیاهو در منطقه نباید در این قضیه فراموش شود و تا کنون سپاه اقدامی نداشته و فقط نقش مستشاری داشته و اگر کار به اقدام سپاه باشد که چیزی از آنها باقی نمی ماند و تنها کمک مستشاری سپاه پاسداران دماغ آنها را به خاک مالیده و آنها باید فکری به حال خود کنند و قطعاً پشیمان خواند بود.

وی خاطر نشان کرد: سپاه که تحریم بوده و جمهوری اسلامی هم تحریم بوده و در لیست تروریستی قرار دادن سپاه هم برای انتخابات رژیم صهیونیستی و انتخابات پیش روی آمریکاست.

صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه بحث عنوان کرد: قبلا ناو آمریکا در منطقه استارت می زد چه اتفاقی می افتاد؟ امروز رئیس جمهور چراغ خاموش می آید و تصور من این است که آمریکا هنوز غرور پولدار بودن و مستکبر بودن در ترامپ وجود دارد و این اقدامات دوستان اروپایی آمریکا را دور می کند.

وی خاطر نشان کرد: دوستان آمریکا از خود می پرسند که آیا این آمریکا بود که ما با او ائتلاف ضد یمن تشکیل دادیم؟

 

نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: یک زمان آمریکا آزاده می کرد حکومتی باشد و محقق می شد و آمریکایی ها خودشان معتقدند دیگر نقش و جایگاهی ندارند و تلاش جمهوری خواهان افراطی برای بازگرداندن اقتدار سابق سراشیبی افول ایالات متحده آمریکا را سرعت می بخشد و امروز رشته در هم تنیده خود با اروپا و جنوب شرق آسیا را به کار می گیرند و در سالهای آینده با مشکلات اقتصادی در داخل آمریکا مواجه خواهند شد.

صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: آقای ترامپ کاسب است نه تاجر و در حوزه سیاسی به اندازه خرید و فروش مسکن -مسیولیتی که بر عهده داشت- توان نداشت و اساساً توان تصمیم گیری ندارد و حتی حوصله شنیدن گزارش ها را ندارد.

وی افزود: سکوت منطقه در برابر آمریکا نشان می دهد به اقتدار ایران اشراف دارند و می دانند هنوز تکلیف ترامپ در داخل آمریکا مشخص نیست و پیشتر هم رفتار و گفتار او در مقابل کره شمالی را دیده اند و البته اتحاد ایران را هم دیدند و امروز ظرفیتی در منطقه ایجاد شده است.

 

نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همین رابطه عنوان کرد: انقلاب اسلامی تاثیر عظیمی در منطقه گذاشته و یک زمان رژیم صهیونیستی با خودرو سواری به همه جای فلسطین تردد داشت و امروز نیروهای مقاومت قدرت دارند و جمهوری اسلامی ایران هم در صحنه های بین المللی اثرگذار است و خودجوش نیروها از جمهوری اسلامی الگوبرداری کردند.

صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا به مسائل داخلی اقتصاد اشاره و یادآور شد: باید حمایت همه جانبه نهادها را از مروم به سمع و نظر همه دنیا برسانیم و سخنان رئیس جمهور در مراسم روز فناوری هسته ای و اقدام مجلس به نحوی بود که آمریکایی ها سعی می کنند از این موضوع عبور کنند.

نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: مدل اتحاد امروز در مجلس در موضع گیری در برابر آمریکا موضوعی شد تا در برنامه های دیگر کشور این مدل را اجرا کنیم و عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها