کاوشی در جریان های روشنفکری ایران در «پندار» شبکه 4

تاریخ انتشار: دو شنبه 19 فروردین 1398
شبکه چهار سیما از 24 فروردین با برنامه «پندار»، هرشب با شماری از چهره های تراز اول حوزه اندیشه و فکر گفتگو می کند.
تعداد بازدید: 397

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: مجموعه 13 قسمتی «پندار» به تهیه کنندگی محسن ناجی از 24 فروردین ماه هر شب ساعت 23 به بررسی جریان های روشنفکری در ایران می پردازد. 
ناجی تهیه کننده و کارگردان این مجموعه در خصوص مراحل تولید این برنامه گفت: طرح اولیه این برنامه برای مصاحبه با اندیشمندان صاحب نظر در حوزه جریان روشنفکری دینی در سال 91 مطرح شد که تولید آن متوقف شد و با خواست و حمایت دکتر معینی پور مدیر شبکه چهار، اکنون تولید برنامه انجام گرفته و در حال تدوین و آماده سازی این مجموعه ایم. 
ناجی در خصوص محتوای «پندار» گفت: در فصل اول این مجموعه که در 13 قسمت در حال آماده سازی است به سیر تاریخی جریان روشنفکری وارد شده ایم و از بدو پیدایش جریان منورالفکرها در ایران، خواسته هایشان، شرح سرگذشتِ روشنفکری از بدو پیدایشش در غرب، تا شکل‌گیری زمینه‌های آن در ایران از دوره صفویه، قاجاریه، مشروطه و دوره اول و دوم پهلوی پرداخته ایم و ان شاالله در فصل دوم برنامه قرار است به مباحثی مانند روشنفکری دینی بپردازیم. 
کارگردان «پندار» گفت: چهره هایی که برای مصاحبه در این برنامه انتخاب شده اند همگی مولف هستند و از چهره های مختلف سیاسی، روشنفکران اسلامی و کارگزاران نظام هستند. 
وی افزود: در برنامه «پندار» با 34 چهره تراز اول حوزه اندیشه و فکر از جمله  آیت الله قائم مقامی، دکتر حدادعادل، دکتر کریم مجتهدی، دکتر عبدالکریمی، دکتر مقصود فراستخواه، دکتر سیدحسین نصر، دکتر منوچهر آشتیانی، دکتر سیدیحیی یثربی، دکتر صادق زیبا کلام، دکتر خسروپناه، دکتر زرشناس، دکتر مهدوی زادگان و ... گفتگو کرده ایم. 
محسن ناجی در خصوص ویژگی های این برنامه گفت: ما برای اولین بار در این برنامه تلاش کرده ایم تا به دور از مباحث و جنجال های سیاسی و بدون اینکه به سبقه و فعالیت سیاسی مهمان ها توجه کنیم به حوزه اندیشه ای آنها بپردازیم و از دو منظر منتقدین و طرفداران روشنفکری در ایران گفتگو صورت گرفته است. مصاحبه های این برنامه توسط سعید دژفر انجام شده که دبیر پژوهش برنامه نیز هستند. 
تهیه کننده و کارگردان «پندار» ادامه داد: ما در این برنامه تلاش کرده ایم تا با نگاهی آزاداندیشانه به مقوله ی روشنفکری، تلاش کنیم این برنامه از لحاظ محتوا و زیبایی شناسی بصری از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا توجه مخاطبان را جلب کند. 
ناجی در انتها به تیم تولید اشاره کرد و افزود: نویسندگی این برنامه را سید مهدی فاطمی بر عهده داشته و مستندسازی و تنظیم ارجاعات، پیاده سازی متون و خلاصه نویسی ها نیز محصول همکاری یک گروه هفت نفره با ما بود. تدوینگر این برنامه نیز محمد حسین جبلی است.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها