مقابله با باج افزارها

تاریخ انتشار: شنبه 6 خرداد 1396
به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: برنامه چرخ به تهیه کنندگی مریم فیروزی امروز ششم خرداد ماه در بخش اول به مهاجرت ماهیان و در بخش دوم به امنیت اطلاعات می پردازد.
تعداد بازدید: 47

 برنامه چرخ در بخش اول به میزبانی دکتر اصغر عبدلی مدیر گروه تنوع زیستی و مدیریت اکوسیستم های دانشگاه شهید بهشتی با موضوع محیط زیست به «مهاجرت ماهیان» می پردازد .

   وقتی صحبت از «امنیت اطلاعات»می‌شود، ناخودآگاه به یاد رایانه، کلمه عبور، اسم رمز، قفل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نرم‌افزارهای دیوار آتشو نظایر آنها می‌افتیم. اما این تنها یکی از ابعاد امنیت اطلاعات است. امنیت اطلاعات به فرآیند حفاظتاطلاعات در برابر انواع کارهای غیرمجاز  شامل دسترسی، استفاده، افشا، اختلال، تغییر، مطالعه، بازرسی، ضبط  یا تخریبگفته می‌شود.مقوله «امنیت اطلاعات» نیازمند دانش روز درباره مدیریت اطلاعات، فناوری‌هایپیشرفته و استقرار سیستم‌های مدیریتی است که دکتر مرتضی امینی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف در بخش دوم برنامه در این خصوص به بحث و گفتگو می پردازد.

برنامه «چرخ» کاری است از گروه دانش شبکه چهار سیما  از شنبه تا چهارشنبه ساعت 19:00 پخش و روز بعد ساعت 8:00  بازپخش می شود .

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها