رصد تکنولوژی‌های آینده در «چرخ»

تاریخ انتشار: دو شنبه 13 دی 1400
هفتادویکمین قسمت فصل هشتم «چرخ» به بررسی روند پیشرفت تکنولوژی‌ها در 10 سال آینده اختصاص دارد. این برنامه ساعت 19 امروز، دوشنبه 13 دی ۱۴۰۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.
تعداد بازدید: 200

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در بخش‌ «تازه‌ها» مریم رجبی‌فقیهی، زیست‌شناس تکاملی، از تازه‌ترین خبرهای دنیای زیست‌شناسی خواهد گفت. 
در بخش دیگری از «چرخ»، سیدمحمدحسین خلیلی، روزنامه‌نگار علم با دکتر محمد امین قلم‌بر، دکترای آینده‌پژوهی درباره‌ی روند تکنولوژی‌ها در ۱۰ سال آینده گفت‌وگو می‌کند. آینده‌پژوهی منعکس می‌کند که چگونه از دل تغییرات «امروز»، واقعیت‌های «فردا» متولد می‌شود. در واقع آینده‌پژوهی یک پیشگویی واقعی بر پایه‌ی علم است. آینده‌پژوهان با جست‌وجو در تاریخ و زندگی گذشته و امروز انسان، در پی یافتن اسرار آینده هستند. شاید باورنکردنی باشد اما اصلاح ژنتیکی، ایستگاه‌های فضایی، رحم مصنوعی، تلفن‌های ویدئویی، اینترنت بی‌سیم و …، همه توسط آینده‌پژوهان از دهه‌ی ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ پیش‌بینی‌ شده بود. البته چنین تصوراتی در آن زمان بیشتر شبیه به داستان علمی-تخیلی به نظر می‌رسید. 
در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی حافظ آهی با دکتر عباس بهاری عضو هیئت علمی و محقق پژوهشکده‌ی فناوری‌های نوین زیستی دانشگاه زنجان روی آنتن خواهد رفت.
فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها