«كربلا جغرافياي يك تاريخ» و «سپيد به رنگ مرواريد»

تاریخ انتشار: یک شنبه 24 مرداد 1400
مستند سينمايي كربلا جغرافياي يك تاريخ در روز پنجشنبه و فيلم تلويزيوني سپيد به رنگ مرواريد در روز جمعه از شبكه چهار در بخش سينمايي هاي هفته
تعداد بازدید: 669 دریافت فیلم

اين هفته با توجه به مقارنت با ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني مستند سينمايي «كربلا جغرافياي يك تاريخ» به كارگرداني داريوش ياري در روز پنجشنبه 28 مرداد ساعت 20:40 و فيلم تلويزيوني «سپيد به رنگ مرواريد» به كارگرداني سيد روح الله حجازي در روز جمعه 29 مرداد ساعت 20:30 از شبكه چهار در بخش سينمايي هاي هفته پخش خواهد شد.

مستند كربلا جغرافياي يك تاريخ:

نگاهی اجمالی به تاریخ اسلام از بعثت حضرت رسول اکرم (ص) تا واقعه ی کربلا ، دلایل وقوع این مصیبت عظمی در جهان اسلام، قیام حسینی  ووقا یع محرم سال 61، گسترش فرهنگ عاشورا به سراسر جهان، تاثیر آن در پیدایش نهضت های دینی، اربعین حسینی  حماسه ای بی نظیر در جهان اسلام، همراه با تعزیه ی  وباز سازی حادثه ی کربلا ... را در اين مستند شاهد خواهيد بود. شهاب حسيني راوي اين مستند است.

 

سپید به رنگ مروارید:

احمد یک جانباز جنگی است و مادرش 20 سال است در خانه از وی مراقبت میکند. عروسی ایمان پسر دوم خانواده است ولی مادرش قصد دارد به خاطر احمد به عروسی نرود. روزی دختری به نام سحر به خانه آنها می آید و می گوید که احمد را بارها از ایستگاه اتوبوس رویروی خانه دیده و برای دیدنش آمده. سحر می گوید نامزدش را که بیمار بوده رها کرده و به خارج از کشور رفته و حالا پس از مرگش عذاب وجدان دارد. در آخر مادر احمد راضی میشود که به عروسی ایمان برود و سحر در خانه از احمد مراقبت میکند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها