سینمایی های «ارتش میمون ها» و انیمیشن«من بدنم را گم کرده ام» از شبکه۴

تاریخ انتشار: پنج شنبه 24 تیر 1400
سینمایی ارتش میمون ها در ساعت سینمایی شبکه چهار و من بدنم را گم کرده ام، انیمیشن منتخب جشنواره کن در فیلمخانه شبکه چهار، پنجشنبه ۲۴ تیر و جمعه ۲۵ تیر ساعت ۲۰:۳۰ پخش خواهند شد.
تعداد بازدید: 1594 دریافت فیلم

۱۲ میمون ( 12 Monkeys) فیلمی در ژانر علمی تخیلی و نئو نوآر محصول ۱۹۹۵ از کشور ایالات متحده آمریکا و به کارگردانی تری گیلیام است که در ساخت آن از یکی از فیلم‌های کوتاه کریس مارکر با نام اسکله الهام گرفته‌است. در این فیلم بروس ویلیس، برد پیت، مادلین استو، کریستوفر پلامر و دیوید مورس حضور دارند.

در خلاصه داستان آمده است: در سال ۱۹۹۶ جهان به مکانی ناامن برای زندگی بشر تبدیل گشته؛ به طوری که بیش از ۵ میلیارد نفر بر اثر یک ویروس کشنده از بین رفته‌اند و یک درصد باقی‌مانده از انسان‌ها مجبورند برای در امان ماندن از مرگ؛ در زیر زمین زندگی کنند. در سال ۲۰۳۵ عده‌ای از دانشمندان برای یافتن راه حلی برای درمان این ویروس، زندانیان را به زمان گذشته می‌فرستند تا از نوع غیر جهش‌یافته ویروس‌ها اطلاعاتی را پیدا کنند. یکی از آن زندانیان جیمز کول (بروس ویلیس) برای انجام مأموریت در سال ۱۹۹۶ انتخاب می‌شود. او باید به جمع‌آوری اطلاعات دربارهٔ ویروس بپردازد؛ ویروسی که به عقیده دانشمندان توسط یک گروه تروریستی که به نام دوازده میمون شناخته می‌شوند؛ منتشر می‌شود. او برای نخستین بار به اشتباه به سال ۱۹۹۰ و به یک آسایشگاه روانی فرستاده می‌شود و در آنجا نخستین بار با یک دکتر روانپزشک به نام کاترین ریلی (مادلین استو) برخورد می‌کند که…

پخش انیمیشن منتخب جشنواره کن، از شبکه چهار سیما.

انیمیشن سینمایی (من بدنم را گم کردم - I lost my body ) که جایزه بزرگ هفته منتقدان جشنواره کن در سال ۲۰۱۹ را کسب کرده است، روز جمعه، ۲۵ تیر، ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار پخش خواهد شد.

من بدنم را گم کردم، که بر اساس رمان (دست شاد - Happy hand) نوشته «گیوم لورانت - Guillaume laurants) در سال ۲۰۱۹، توسط کشورهای فرانسه و آمریکا، تولید شده، نامزد بهترین فیلم بلند انیمیشن از آکادمی اسکار در سال ۲۰۲۰ بوده و تاکنون موفق به کسب ۳۱ جایزه از جشنواره مختلف بین المللی شده است.

این فیلم ۷۵ دقیقه‌ای، داستان یک دست قطع شده است که از یک آزمایشگاه کالبد شکافی در پاریس فرار می‌کند و تنها هدفش دستیابی به بدنی است که از آن جدا شده است.او کم کم به یاد می آورد که به یک پسر پیتزا فروش به نام نائوفل تعلق داشته است. درحالیکه خاطرات نائوفل مرور می‌شود، حضور پسری درس خوان و عاشق به نام گابریل، چگونگی قطع دست نائوفل را مشخص می‌کند.

«من بدنم را گم کردم» به شیوه دوبعدی و در گونه درام فانتزی توسط (جرمی کلاپین - Jeremy clapin) کارگردانی شده و در سایت تخصصی IMDB امتیاز ۷.۶ از ۱۰ را توسط منتقدان کسب کرده است.

این انیمیشن سینمایی، شنبه ۲۶ تیر، در ساعت های ۲ بامداد و ۹ صبح از شبکه چهار سیما، بازپخش خواهد شد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها