فیلم های سینمایی «فیلمخانه» شبکه4 در هفته اول شهریور

تاریخ انتشار: شنبه 1 شهریور 1399
جاده های سرد ، تیرباران ، مالکوم ایکس، توطئه خانوادگی، خیلی دور خیلی نزدیک ، بر سر دروازه ابدیت، بدوک و روز واقعه از 1 تا 7 شهریور در فیلم خانه، شبکه چهار سیما به نمایش در می آید.
تعداد بازدید: 348

در ادامه اطلاعات کامل از فیلم های برنامه «فیلم خانه» ، به ترتیب پخش آمده است:   

*سینمایی « جاده های سرد » به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی محصول سال 1364 است که روز شنبه 1 شهریور بازپخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: در یک زمستان برفی جوانی به نام اسماعیل باید برای تهیه داروی پدرش از کوهستان برفی عبور کرده و به شهر برود. او به همراه معلم و یکی دیگر از اهالی روستا رهسپار جاده می شوند. معلم در بین را از آنها جدا می شود و مورد حمله گرگ قرار می گیرد و به گودالی پناه می برد. اسماعیل و همراهش پس از تهیه دارو به سمت روستا بازمی گردند که با اهالی روستا برخورد می کنند که در حال جستجوی آقا معلم هستند. در نهایت آنها او را که زخمی شده در میان برف ها می یابند. 
بازیگران: علی نصیریان- حمید جبلی

*سینمایی « تیرباران » به کارگردانی علی اصغر شادروان محصول 1365 است که یکشنبه 2 شهریور به مناسبت شهادت سیدعلی اندرزگو در فیلمخانه پخش می شود.
خلاصه فیلم: داستان زندگی و شهادت سید علی اندرزگو. در بهمن 1343 اندرزگو و چند تن از همفکران انقلابی اش روبروی ساختمان مجلس منتظر می مانند تا نقشه ترور حسنعلی منصور نخست وزیر وقت رژیم پهلوی را اجرا کنند. ترور با موفقیت به انجام می رسد. اندرزگو فرار می کند اما دوستانش دستگیر و اعدام می شوند. او مدت ها در شهر های مختلف به مبارزات خود ادامه می دهد تا اینکه بالاخره دریک عملیات جدید، توسط افراد ساواک به شهادت رسید. 
بازیگران: مجید مجیدی- جعفر دهقان- رضا چراغی

*«مالکوم ایکس» فیلمی به کارگردانی اسپایک لی محصول سال 1992 امریکا و ژاپن،  که روز دوشنبه 3 شهریور پخش می شود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مالکوم در جوانی به دلیل سرقت به زندان می افتد اما در زندان با یک گروه مسلمان آشنا شده و مسلمان می شود. از آنجا که او سخنوری قابل و در اعتقاد خود راسخ بود، به سرعت و به عنوان سخنگوی گروه با سخنرانی های آتشین خود باعث شد که ظرف مدت 10 سال هزاران نفر به گروه ملت مسلمان بپیوندند. او علیه تبعیض و نژادپرستی سفیدپوست های آمریکا مبارزه کرد تا در نهایت در 1965 در منهتن در یک سالن سخنرانی به ضرب گلوله ترور شد.  
بازیگران: دنزل واشنگتن- آنجلا باست

*«توطئه خانوادگی» فیلمی در ژانر جنایی طنز آلفرد هیچکاک است و محصول 1976 آمریکا است و سه شنبه 4 شهریور روی آنتن می رود.
خلاصه فیلم: مادام بلانش  رمال متقلب و نامزدش جورج كه يك راننده تاكسي است، توسط يك پيرزن استخدام مي‌شوند تا خواهرزاده‌اش را كه سال‌ها پيش درپي يك رسوايي خانوادگي سرپرستي‌اش به خانواده ديگري واگذار شده بود، پيدا كنند.  تحقیقات آنها  سرنخ را به  آرتور آدامسون كه يك تاجر الماس است می کشاند .پس از مدتي درمي‌يابند كه آرتور و نامزدش «فران» اقدام به دزديدن  جواهرات و افراد ثروتمند مي‌كنند. 
بازیگران: کارن بلک، بروس درن، باربارا هریس و ویلیام دیون

*« خیلی دور خیلی نزدیک » به کارگردانی رضا میر کریمی در سال 1383 است. این فیلم چهارشنبه 5 شهریور  پخش می شود.
داستان فیلم در مورددکتر عالم، جراح برجستهٔ مغز و اعصاب است و اعتقادی به خدا ندارد . او به‌دلایل مختلف فرزندش را فراموش کرده‌است. وی به‌صورت اتفاقی در شب تولد پسرش، سامان، از مریضی او، که تومور مغزی است، باخبر می‌شود و به‌دنبال پسر ستاره‌شناسش در کویر مصر (استان اصفهان) به‌راه می‌افتد … 
بازیگران: مسعود رایگان- افشین هاشمی - الهام حمیدی
 
*«بر سر دروازه ابدیت» به کارگردانی جولیان اشنابل محصول مشترک امریکا، ایرلند، سوئیس، انگلیس و فرانسه در سال 2018  می باشد که پنج شنبه 6 شهریور در جشنواره سینمایی شبکه چهار پخش خواهد شد.
خلاصه فیلم: ونسان نقاشی هلندیست که با حمایت مالی برادرش در پاریس به نقاشی مشغول است اما توجه زیادی به آثار او نشده. ونسان تصمیم می گیرد به یک روستا در جنوب فراسه برود . ولی ذهن پریشان و کارهای غیرعادی او باعث می شود او به یک مرکز نگهداری از بیماران روانی فرستاده شود. ونسان بعد از مدتی از آنجا ترخیص می شود و در همین دهکده و تنها در مدت 68 روز بهترین آثار عمر خود را نقاشی می کند.
 بازیگران: ویلیام دافو- اسکار آیزاک

*« بدوک » به کارگردانی مجید مجیدی محصول 1370می باشد که پنج شنبه 6 شهریور ساعت 20:30 پخش و جمعه 7 شهریور ساعت 10:30 در جشنواره سینمایی شبکه چهار بازپخش خواهد شد.
خلاصه فیلم:پس از خشکسالی در روستایی در سیستان و بلوچستان، تنها حیدر با دو فرزند خردسالش، جعفر و جمال در روستایی مانده‌اند. حیدر با ریختن چاه آبی که در حال حفرش بود کشته می‌شود. جعفر و خواهر کوچکش جمال پیاده به سوی شهر می‌روند. در راه راننده‌ای آنها را پیدا کرده و به یک قاچاقچی به نام عبدالله می‌فروشد. پسر را برای آوردن جنس قاچاق به پاکستان می‌برند و دختر را برای فروش به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌فرستند. حال جعفر به دنبال راهی برای فرار از دست عبدالله و نجات خواهر کوچکش است.... 
بازیگران: محمد کاسبی، مهراله مزارهی، اله‌نور براهویی، عیدوک مقدم، مریم طهان.

*«روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی تولید سال 1373 اثری جاودانه و شاهکار می باشد که جمعه 7 شهریور ساعت 20:30پخش خواهد شد.
داستان فیلم راجع به عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می‌تازد و هنگام عصر عاشورا به آنجا می‌رسد و در آن زمان «حقیقت» را بر سر نیزه می‌بیند...
بازیگران: عزت الله انتظامی--داود رشیدی -جمشید مشایخی -ژاله علو-حمیده خیر آبادی- علیر ضا شجاع نوری ....

«فیلم خانه» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما که هر روز ساعت 10:30 روی آنتن می‌رود، یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته اند ازنگاه منتقدان و اهالی سینما، پخش می کند و بعد از نمایش فیلم، توسط کارشناس تحلیل می شود. این فیلم ها روز بعد ساعت 2 بامداد بازپخش می شود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها