«+چرخ» به مناسبت روز ملی جمعیت بررسی می‌کند: پنجره جمعیتی ایران، فرصت‌ها و تهدیدها

تاریخ انتشار: سه شنبه 30 اردیبهشت 1399
هجدهمین قسمت ویژه‌برنامه‌ی «+چرخ» ساعت 14:30 امروز، سه‌شنبه 30 اردیبهشت، به مناسبت روزملی جمعیت، با بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای پنجره‌ی جمعیت ایران روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
تعداد بازدید: 172

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از برنامه‌ی «+چرخ»، حافظ آهی به‌عنوان مجری-کارشناس «+چرخ» با دکتر رسول صادقی، دانشیار جمعیت‌شناسی دانشگاه تهران و رییس موسسه مطالعات جمعیتی کشور گفت‌وگو خواهد کرد. 
اخیرا دبیر مجمع فعالان جمعیت در نشستی با موضوع جمعیت اعلام کرد در سال 67 میانگین نرخ جمعیت  6.7 فرزنده بوده و در حال حاضر بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت نرخ باروری کشور 1.88 فرزند است. در صورت صحیح بودن این نرخ، برای اینکه در زمینه‌ی جمعیت دچار انقراض نسلی نشویم، نرخ باروری باید به 2.1 فرزند برسد. در صورت کاهش جمعیت کشور و نرخ باروری، ایران در سال 1430 پیرترین کشور منطقه خواهد بود و در سال 1480 جمعیت ایران به 30 میلیون نفر خواهد رسید. از این میزان جمعیت، 42 درصد بالای 65 سال سن خواهند داشت و 20 درصد هم زیر سن تولید نسل و ثروت خواهند بود که یک فاجعه محسوب می‌شود. 
مجله‌ی تصویری «+چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره‌ی ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 
«+چرخ» در ماه مبارک رمضان از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 14:30 به‌صورت زنده و تکرار آن ساعت 20:30 از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «+چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها